Overal witte toppen - Reisverslag uit Bothell, Verenigde Staten van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Overal witte toppen - Reisverslag uit Bothell, Verenigde Staten van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Overal witte toppen

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

09 Mei 2010 | Verenigde Staten, Bothell

Dag 28 9 mei 2010 Olympia, Washington - Bothel, Washington
Zonnig en warm

Het zonnetje schijnt weer blij en dus zijn wij dat ook. Voor we de camping verlaten praten we nog even met de beheerster en die geeft ons een paar tips over Olympia.
We beginnen niet al te soepel, het eerste half uur zijn we voornamelijk aan het exit hoppen. Het lukt toch om de gezochte route naar de stad te vinden en die is inderdaad mooi.

De auto kan langs de kant van de weg langs Capitol Lake blijven staan en wij lopen de stad in. Aan de ene kant het meer, met wandelpaden en groen en veel joggers, fietsers en wandelaars.
De haven aan de andere kant ligt in een van de onderste vingers van de Puget Sound. In de verte de besneeuwde toppen van de bergen van Olympic National Forest.

Langs de haven loopt een anderhalve km lange boardwalk (houten looppad) en daar is een grote braderie.
Veel van het gebruikelijke aanbod, zoals Oosterse spullen, houtsnijwerk, schilderijen, fröbeldingen enz. Verderop standwerkers met allerlei wonderdingen.

Het is ontzettend druk en dat heeft alles te maken met het mooie weer. Een standhouder vertelt ons dat vandaag de 2e mooie dag is van de normaal gesproken 3 mooie dagen per jaar. Morgen regent het wel weer zegt hij.
We lopen de hele boardwalk heen en terug en gaan dan weer naar de auto om verder te rijden naar Seattle. Het is jammer van de ontsierende gebouwen langs het meer en de haven, maar als we door de stad rijden zien we toch wel wat aardige gebouwen.

Na rijp beraad hebben we gekozen voor de snelle route via de I-5. Als we bij Tacoma in de file komen te staan, valt dat toch een beetje tegen. We doen er ruim 1,5 uur over om 10 km af te leggen.
Dat geeft ons wel de gelegenheid om te zien dat Lady GaGa op 21 augustus zal optreden in de Tacoma Dome.
Ook de witbesneeuwde vulkaan kunnen we goed bekijken. We weten inmiddels niet meer welke vulkaan welke is.
De file blijkt het gevolg van een ongeluk en eenmaal dat punt voorbij stroomt het weer door.

In Seattle en direkt er omheen zijn geen campings en omdat ik verkeerd gekeken heb op de kaart, komen we er pas in Bothell, ruim ten noorden van stad, een tegen.
Mooi gelegen, lekker plekje aan het water, Wifi. Morgen gaan we de andere kant wel weer op.

Helaas blijkt het internet signaal zo zwak, dat het weer niet lukt.

• 11 Mei 2010 - 12:57

Ian:

Wat denk jullie van Everett Boeing fab. kan best via Mukilteo. Mooi uitzicht van de Boeing flight test veel 777s en andere Boeing kisten gratis parkeren bij het Future of flight Museum.
    Coupeville op Whidbey Island is ook mooi.Dus Washington SF naar Clinton vanaf Mukilteo