Contactgestoord - Reisverslag uit Montrond-les-Bains, Frankrijk van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Contactgestoord - Reisverslag uit Montrond-les-Bains, Frankrijk van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Contactgestoord

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

13 Oktober 2010 | Frankrijk, Montrond-les-Bains

Dag 6 13 oktober 2010 St. Léger-sous-Beuvray (F) - St. Galmier

We hadden het goed gepland vandaag; op tijd rijden, kort dagtraject en om een uur of half vier op de camping in St. Galmier aankomen.
Het zou niet lukken.
Toen we vertrokken lag de ochtenddauw nog op de weiden en zorgden de eerste zonnestralen voor een fraaie nevel. Mooi met de koeien ertussen,
de dorpjes en heuvels vaag in de verte. Pas na tienen begonnen de contouren scherper te worden en de lucht stralend blauw.

Net na Toulon-sur-Arroux gestopt bij een supermarkt en de voorraden aangevuld. Meteen maar even koffie met wat erbij.
Toen Ruud vervolgens de auto wilde starten, gebeurde er helemaal niets. Totalement mort.
Aan de overkant was een garage, waar we om hulp hebben gevraagd.

De monteur kwam mee, keek, keek, keek en keek nog eens, maar snapte er ook geen sikkepit van. Hij wilde ons wel helpen, maar dat kon pas om twee uur 's middags, want nu was hij in z'n eentje.
Aangezien we toch nergens heen konden, waren we het daar wel mee eens en zo zaten we dan naast de bus te lezen tot hij twee uur later met een sleepauto kwam.
Naar de garage gesleept, alles doorgemeten, niets te vinden. Alle zekeringen waren heel, de accu gevuld.

Uiteindelijk vond hij de oorzaak: er was een los contact tussen het mannetje- en vrouwtje-kroonsteenachtige ding, dat de draden van de stuurkolom met die van onder de motorkap met elkaar verbindt.
(Ongeveer duidelijk?). Kroonstenen verwijderd, nieuwe contacten gemaakt en klaar was Frankia.
En passant ook maar even het slot van Ruud zijn fiets laten doorslijpen, aangezien hij z'n fietssleutel thuis heeft laten liggen.

Al met al was het kwart over drie voor we verder konden, maar ondanks dat en de vele dorpen en stoplichten, waren we toch om half zes op de camping.
Inmiddels geen zon meer, maar flinke bewolking. De dame van de receptie waarschuwde dat het 's nachts erg koud zou zijn, maar dat viel alles mee. De kachel hoefde niet aan.
Ben benieuwd wat er morgen te gebeuren staat!