Berg op, berg af - Reisverslag uit Montrond-les-Bains, Frankrijk van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Berg op, berg af - Reisverslag uit Montrond-les-Bains, Frankrijk van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Berg op, berg af

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

14 Oktober 2010 | Frankrijk, Montrond-les-Bains

Dag 7 14 oktober 2010 St. Galmier (F)

Ondanks de zware bewolking/mist die over ons hangt, besluiten we toch een dagje te blijven. Lekker opgekruld op onze rondzit, kachel aan, lezen, puzzelen, internetten.
Wat kan het leven toch eenvoudig zijn. De seizoenskampeerder naast ons moet de boel afbreken en opruimen, zondag gaat de camping dicht. Altijd leuk om naar anderen te kijken die het druk hebben.

Als om half drie de zon voorzichtig tevoorschijn komt, hebben we geen excuus meer. Kachel uit, wij eruit. We lopen lukraak ergens heen en beklimmen een steile berg (weliswaar via het asfalt, maar wel heel steil).

We zien een onbekend verschijnlijk in sommige rozenstruiken. De bottels veranderen in harige bollen. Ziekte?

Onderweg proberen we een bospad en een ander weggetje in de hoop zo weer op de beginweg uit te komen, maar beiden lopen dood.
Dus dezelfde weg terug, achterover leunend om niet naar beneden te vallen. Ik moet even denken aan de zwavelberg op Java.

Mooie wandeling, koeien, uitzichten, paddestoelen, een nordic walker, af en toe een auto. Twee uur later komen we verkwikt en met rode wangen (de zon was al snel weg en de wind fris) terug op het honk.
Omdat we in Frankrijk zijn, nemen we natuurlijk een wijntje voor het eten.
Morgen trekken we verder.

• 15 Oktober 2010 - 13:11

Bert En Riet:

hallo reizigers in La Douce France!
    Ça suffit hè, dat achteruitrijden, de contactprobleempjes en het slot. Nu verder heerlijk genieten zonder mankementen! Bon voyage et tous nos voeux! (de franse les is weer begonnen)

• 15 Oktober 2010 - 13:12

Bertenriet:

prachtige foto van die heldere koeien en die mistige achtergrond!

• 15 Oktober 2010 - 20:40

Ton En Tineke:

We hadden al zo'n donkerbruin vermoeden dat we een nieuw reisverslag zouden vinden als we "waar ben jij.nu" intoetsen en ja hoor.
    Hoop dat vanaf nu de rest van de reis probleemloos verloopt. Geniet lekker.
    Groetjes.