Winden waaien om de rotsen - Reisverslag uit Sant Pere Pescador, Spanje van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Winden waaien om de rotsen - Reisverslag uit Sant Pere Pescador, Spanje van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Winden waaien om de rotsen

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

18 Oktober 2010 | Spanje, Sant Pere Pescador

Dag 11 18 oktober 2010 Sommières (F) - Sant Pere Pescador (S)

Bravo, Dodo heeft Spanje gehaald! We vertrokken vanochtend onder luid gerammel van de eikels die de afgelopen dagen met schrikbarend lawaai op het dak van de auto waren gevallen.
Het duurde even voor het kwartje viel.

we blijven volharden in het non-péage principe, dus we moesten ons een weg banen door Montpellier. Ik begin het leren, 1 fout slechts.
Het leek ons leuk om via Sète om te rijden, zodat we zowel naar de Middellandse Zee als naar het Etang de Thau konden kijken.
Hélas, zowel rechts als links van de met veel rotondes gestoffeerde weg, was riet aangeplant. Hoog genoeg om ons elk uitzicht te ontnemen.
Séte was wel de moeite waard overigens. Veel water, heel veel bootjes. Diverse Roma-kampen gezien, wat een troep. Klein beetje begrip voor de franse regering toch wel.

Béziers, Narbonne en Perpignan bijna vlekkeloos genomen. Het stormde vandaag, Ruud moest het stuur goed met twee handen vasthouden.
Dat gaf wat problemen met zijn nieuwe taak: het groeten van medecamperaars. We zijn er nog steeds beduusd van hoeveel campers er op de weg zijn. In de afgelopen jaren moet dat heel snel zijn toegenomen.
Het stukje Pyreneeën (een paar toppen met nog of al sneeuw) gaf geen problemen, Dodo deed het in zijn 4e versnelling.

Bij de grensovergang met Spanje (ja, die is er nog steeds!) mochten we doorrijden, tussen twee dwarsgeparkeerde politieauto's door. 't Kon net.
Veel keuze in nog geopende campings is er niet, dus we zijn naar Auquarius in het aan de kust gelegen St.Pere Pescador gereden.

we moesten bij de receptie in de rij staan! Het leek verd. wel hoogseizoen. Zeker meer dan 100 campers staan hier, van bescheiden tot enorm.
Nadat we ons geïnstalleerd hebben zijn we nog even naar het strand gelopen. Er waren diverse (kite)surfers op het water.
Volgens onze nederlandse buren heeft het hier de afgelopen dagen nog harder gewaaid en was het erg koud. Twee weken geleden was de hele camping overstroomd met zeewater.

We gaan morgen gauw verder naar het zuiden.

• 19 Oktober 2010 - 06:16

AAY&L:

Hallo vanuit een guur NL, afgelopen weekend nog top weer gehad. Lekker buiten gezeten in het zonnetje. Nu lijkt het toch echt over te zijn. Dodo is wel een leuke en gepaste naam voor de Camper. Goed bedacht :).

Veel plezier in Spanje :D

Yuri mist jullie, over 4 dagen zijn ze toch terug roept hij al dagen...

Lilian gaat goed, wel elke nacht eruit vanwege honger, en om 06:15 weer wakker.

Groetjes,
    AAY&L

• 19 Oktober 2010 - 10:45

WiPi:

In de buurt van Fiqueras mag je het Dali-museum eigenlijk niet missen.
    Veel succes toegewenst met het zoeken naar de zon!

• 21 Oktober 2010 - 16:27

Wil En Mieke:

Wij wensen jullie vooral succes met het vinden van campingplaatsen. Enkele jaren geleden waren wij in oktober in Spanje. Je moest daar toen perse op een camping staan. De meeste waren dicht. Wij zijn weleens kilometers verderop naar een camping verwezen. Ook dicht. Joepie. Een oplossing is: voor het dichte hek van de camping gaan staan. Meeste kans dat je geen bekeuring krijgt. Genietze voor de rest.

• 22 Oktober 2010 - 08:33

SMIBY:

Leuke afkorting niet? SMIBY :-)
    Net 5 verhalen ingehaald, lekker op de stoel met een kop koffie en Yuna slapend op mijn schoot. Goed dat jullie het lekker rustig aan doen en veel slapen, je behoort niet voor niets tot de grijze plaag toch?
    Fijn dat de dappere Dodo het zo goed doet en jullie van haar/hem kunnen genieten.

Mel heeft het weer druk en gaat waarschijnlijk binnenkort naar Korea voor de nieuwe wereldtentoonstelling. Met India haar nek gaat het niet goed en niemand, artsen, fysio's weet wat het nu is. Het is heel zielig en we voelen ons moedeloos.
    Brida gaat prima, ze is twee en zegt nee. Ze praat net zoveel als haar grote neef deed en staat herhaaldelijk in de repeat stand. Ze is heel lief voor haar twee zussen.
    Yuna groeit als kool en heeft inmiddels haar prachtige glimlach laten zien.

Gisteren met Corine 50 maaltijden gekookt dat was een heerlijk gevoel, de vriezer ligt weer vol.

Vandaag schijnt de zon in het Alkmaarse, tijd voor een wandeling van moeder en dochter dus.

Veel plezier nog en slaap maar lekker.

Kussen van ons allen.