Het lijkt wel zomer - Reisverslag uit Mataró, Spanje van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Het lijkt wel zomer - Reisverslag uit Mataró, Spanje van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Het lijkt wel zomer

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

19 Oktober 2010 | Spanje, Mataró

Dag 12 19 oktober 2010 Sant Pere Pescador (S) - Mataró (S)

Het zonnetje piept het zijraam in vanochtend. de wind lijkt wat te zijn gaan liggen, maar algauw blaast de Tramontana weer koud over het strand.
De (kite)surfers staan met hun windmetertjes omhoog, om te kijken of ze het aandurven.

Voor vertrek willen we -net als enige anderen- nog even vuil water lozen. Op de prachtige camper-saniplek is plaats voor 2 wagens.
Eén plek wordt zeer langdurig ingenomen door een grote duitse camper. Niet alleen maar legen, nee, de auto wordt van top tot teen gewassen, terwijl op de andere plek een stel bezig was de onderdelen van een voortent schoon te spuiten.
Ik maak me hier veel te nijdig over; helemaal ontstresst ben ik kennelijk nog niet. Net als de anderen zijn we uiteindelijk maar vertrokken, het duurde te lang.

We willen graag naar Barcelona en al zoekende naar een camping kom ik terecht in Mataró, een flink eind er nog vandaan, maar met een shuttlebus vanaf de camping.
Dat betekent een korte rit (ca. 140 km). Eerst terug naar Figeuras en de N-II. Vandaar een hele mooie rit, die van lieverlee naar de kust leidt.

Veel van de badplaatsen zijn een zee van hotels en appartementen en pas na Calella kunnen we de zee echt zien.
De zon schijnt, de lucht is blauw, de wind bijna weg en de temperatuur heerlijk. Blote mensen-op-het-strand-weer.
Al om half drie staand we prachtig (en inmiddels geleegd) op de camping. Salade en een biertje op het terras met uitzicht op zee. Het begint wat te worden.

We reserveren voor morgen vast de eerst mogelijke shuttle naar Barcelona, die van 11:30 uur.