Trans France - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Trans France - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Trans France

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

05 November 2010 | Frankrijk, Chartres

dag 29 5 november 2010 St. Médard-d-G (F) - Chartres (F)

We hebben de lat hoog gelegd voor vandaag, 4 trajecten van gemiddeld ca. 100 km. Traject 1 gaat van St. Médard naar Angoulème.
De ochtendmist hangt er nog, maar het is windstil. Al vrij snel zie ik wat het mooiste zal zijn vandaag: een 2 bogige brug over de l'Isle, zuiver weerspiegeld met wat mistflarden er om heen.
Dit eerste stuk gaat lekker vlot, evenals de snelweg van Angoulème naar Poitiers. Het is een aangename rit, ondanks de bewolking.

Van Poitiers naar Tours is 104 km en dat kost ons 2 uur, toch wat boven de begroting. Veel dorpjes onderweg, af en toe een tractor of soortgelijks.
Het nadeel van een verouderde kaart, is dat de wegen rondom steden soms niet meer kloppen en dat kost tijd. Het voordeel van een verouderde kaart, is dat er soms snelwegen ontstaan zijn waar je je niet verwacht en dat levert tijdwinst.
Dat laatste is het geval van Tours naar Chartres, zodat we toch nog om 18:00 uur voor de camping staan.
Al met al was het toch een aangename rit door het franse landschap.

De Acsi campinggids die we gebruiken, geeft de routes naar de campings uitstekend aan. Ook in Chartres rijden we in het donker zo naar de stadscamping toe.
Het is een mooie camping, die tussen en park en de oevers van de l'Eure ligt. Je kunt een 3 km lange wandeling naar de stad maken, misschien doen we dat morgenochtend.