rustdag in Akcakoca - Reisverslag uit Akçakoca, Turkije van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu rustdag in Akcakoca - Reisverslag uit Akçakoca, Turkije van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

rustdag in Akcakoca

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

03 Juni 2012 | Turkije, Akçakoca

Heerlijk geslapen. Luie dag; behalve de onvermijdelijke was en wat stofruimen, alleen maar gelezen en wat liggen bruinbakken.
Het is de laatste dagen prachtig zonnig weer (ca. 30 C). PiWi en Ruud zijn naar het strand gegaan om te zwemmen.

's Middags maken we kennis met Erol, de eigenaar van de camping. Hij heeft vroeger een aantal jaren in Hamburg gewerkt en gestudeerd en spreekt nog goed Duits.
Als we tegen de avond bedenken dat het zondag is, besluiten we uit eten te gaan. Volgens Erol kunnen we gerust in het restaurant bij het strand gaan eten, maar dan gaat hij mee om voor ons te bestellen en een goede prijs af te spreken.

We eten 3 soorten vis, 2 kleine soorten (waarvan waarschijnlijk 1 ansjovis is) en stukken zoetwatervis. Het smaakt allemaal prima. Erol blijft er gewoon bij zitten.
Eenmaal terug op de camping komt hij met stoel en al bij ons zitten en houdt ons tot 22:00 uur aan de praat. Hij vertelt veel over Turkije en de Turken in het buitenland.
Het meest door hem gebruikte woord is "intelligent"; voorwaarde voor ontwikkeling en integratie, zowel in Turkije zelf als in het buitenland.

Het is voor het eerst in lange tijd dat we zo lang buiten kunnen zitten. Volgens Erol kan zijn hulp Osman heel lekker visjes grillen en hij stelt voor dat we morgen verse gegrilde visjes eten bij de camper.
Hij zal voor de vis zorgen, wij voor de salade, brood en drinken. Met dit in het vooruitzicht en ondanks de hevig tekeergaande kikkers vallen we lekker in slaap.