Belo Pole - Feketic 462 km - Reisverslag uit Feketić, Servië van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Belo Pole - Feketic 462 km - Reisverslag uit Feketić, Servië van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Belo Pole - Feketic 462 km

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

12 Juni 2012 | Servië, Feketić

De weg van Belo Pole naar Nis gaat door een mooi berglandschap. Onderdeel daarvan is een diepe, smalle kloof, waar we door zo'n 15 tunneltjes moeten rijden.
Van Nis naar Beograd is iets minder spectaculair, maar ook wel mooi.

Zo moeilijk als het ging op de heenreis, zo makkelijk rijden we door Beograd. Dwars door de stad, over de Donau, gaat de snelweg en het is ons een raadsel waarom we op de heenweg een heel andere kant op moesten.

Op een gegeven moment hangt er een onheilspellende lucht boven ons, maar daar rijden we zonder kleerscheuren onder door. Alleen de harde wind erbij reduceert onze snelheid behoorlijk.

Tegen half vijf staan we keurig opgesteld op de camping in Feketic. Het Lav bier op het terras smaakt nog even goed als op de heenreis en voor Wien is er eindelijk weer een wijntje.
Op de menukaart zien we dat het eten bijna voor niets is en we besluiten hier te eten.
Omdat een donkere lucht met veel wind aankomt, gaan Wien en ik vesten halen, de stoelen binnen zetten en de luiken dichtdoen. Als ik het keukenraampje wil dichtdoen valt het eruit.
Met z'n tweeën krijgen we hem uiteindelijk provisorisch weer dicht.

Bij het restaurant verruilen we terras voor binnen.
Wien bestelt karbonade en krijgt er drie, ik bestel huisgemaakte worst met gypsysauce en krijg 3 worsten maar geen saus.
De mannen bestellen "steak". Op de kaart staat beef of pork en met de bijbehorende geluiden vinden we uit dat het om varkensvlees gaat.
Het blijken een soort megakroketten te zijn, van een opgerolde lap varkensvlees, gevuld met kaas, gepaneerd en dan gefrituurd.
Ze zijn lekker, net als alles trouwens. Allemaal een bord sla erbij. We nemen er een fles witte wijn bij, ijs voor toe en dan zijn de kosten € 40,- totaal!
We snappen niet hoe het kan.

Het weer is definitief omgeslagen, de rest van de avond regent het.