Diez - Lutjewinkel 422km - Reisverslag uit Lutjewinkel, Nederland van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Diez - Lutjewinkel 422km - Reisverslag uit Lutjewinkel, Nederland van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Diez - Lutjewinkel 422km

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

20 Juni 2012 | Nederland, Lutjewinkel

De hele nacht is het meer of minder blijven regenen en als we opstaan is dat nog steeds het geval.
Als het een beetje minder wordt haal ik de bestelde broodjes, maar als we klaar zijn met het ontbijt, giet het weer.
Eerst nog maar even koffie voor we de luifel en de stroomkabel binnenhalen. PiWi komen, zo denken wij, afscheid nemen, maar nee, ze nodigen ons (heel lief) uit voor vanavond om te eten bij de Chinees in Nieuwe Niedorp.

Mijn optimistische beeld van DoDo moet wat bijgesteld worden: ze heeft 3 startpogingen nodig vanochtend. Toch weer een vervuild filter???
Tot een uur af half een regent het aan een stuk door, maar gelukkig wordt het daarna langzaam beter en als we Nederland binnen komen schijnt er zowaar een zonnetje.

Om iets voor vieren zijn we thuis, waar Henk en Marjan net de kippen aan het doen zijn. Het gras is prachtig gemaaid. Oma N. en Sonja N. hebben het afgelopen weekend ook hun best gedaan in de tuin. Zowel de voortuin als de achtertuin zijn keurig.
Grootste verrassing is de muur, die buurman heeft laten zetten rond de achtertuin. We vinden hem prachtig.
Dat het kleefkruid een compleet perk heeft overgenomen nemen we maar voor lief. De komende tijd moeten we ons toch ergens mee bezighouden.

We hebben een fantastische reis achter de rug, met plezierige reisgenoten en we hopen dat onze lezers ook hebben meegenoten.

P.S. spiraaltjes zijn gewoon spiralen, die kun je aansteken en dan komt er een geur (en wellicht meer) vrij, die de muggen afschrikt. Hier mogen ze niet verkocht worden; in Mexico (de onze) en Oost-Europa wel, dus het zal wel niet miieuvriendelijk of mensvriendelijk zijn. Helpen doet het wel.

Stuifkoek is koek of cake die zo droog is, dat hij letterlijk in je mond stuift.

• 20 Juni 2012 - 17:16

Sag:

Welkom thuis en eet smakelijk!!

• 20 Juni 2012 - 18:22

Ton En Tineke:

Welkom terug. tot gauw.

• 20 Juni 2012 - 19:10

BertenRiet:

Welkom thuis! We hebben weer genoten van jullie reisverhaal.
    Groetjes en tot ziens!

• 20 Juni 2012 - 19:10

BertenRiet:

Welkom thuis! We hebben weer genoten van jullie reisverhaal.
    Groetjes en tot ziens!