Dagje Essouaria - Reisverslag uit Sidi Kouaki, Marokko van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Dagje Essouaria - Reisverslag uit Sidi Kouaki, Marokko van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Dagje Essouaria

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

15 Mei 2013 | Marokko, Sidi Kouaki

15 mei 2013 Sidi Kaouki

Vannacht heeft het even geregend, maar vanochtend was alles al weer droog. We nemen de bus van 12.00 uur naar Essouaria. De bus is erg oud, rammelt als een gek en ik kan zo door de vloer naar buiten kijken, maar de kuipstoeltjes zitten comfortabel en we komen zonder problemen in de stad aan.

Het is een gezellig, geheel ommuurd stadje, met een paar vrij brede winkeltjes-straten. Souvenirs natuurlijk, maar ook normale handel. De stad is bekend vanwege het houtsnijwerk van thuja-hout. Niet alleen mooi snijwerk, maar ook prachtig met citroenhout (licht) en ebbenhout (donker) ingelegd.

We vinden een mooi dakterras, vanwaar we een goed uitzicht hebben op de vissershaven. Deze bevindt zich buiten de muren van het aloude bastion, waar nog een rij kanonnen boven op staat. Na de lunch (kefta-tahine) nemen we er zelf een kijk. Het is er een komen en gaan van boten en bootjes en mensen met vis. Veel soorten, waaronder mooie murenes met panterprint. Het is er wel een beetje viezig en rommelig en met heel veel meeuwen. Er staat een 5-tal nieuwe grote boten op stapel en we vragen ons af hoe ze die te water gaan laten.

Nadat we nog wat inkopen hebben gedaan, nemen we een taxi terug, anders moeten we tot half zeven wachten tot de bus komt, die er dan ook nog 3 kwartier over doet naar Sidi Kaouki.
Op de camping doe ik een poging om te internetten, maar het lukt allemaal niet. Nadat we een strandwandeling hebben gemaakt en de zon in zee hebben zien zakken, trekken we ons weer terug in ons huisje; het is koud!

• 18 Mei 2013 - 21:55

Linda:

Prachtige foto's!
    Helemaal zoals ik Marokko voor me zie: troeperig, viezig maar toch mooi!