Een bijzonder afscheid - Reisverslag uit Marbella, Spanje van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Een bijzonder afscheid - Reisverslag uit Marbella, Spanje van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Een bijzonder afscheid

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

23 Mei 2013 | Spanje, Marbella

23 mei 2013 Tanger - Cabopina 140 km

Gisteravond kwam er vrij laat nog een Nederlands echtpaar in een camper aan. Dolblij dat ze bij de camping waren, ze hadden ook een barre tocht gehad in het donker.
Vanochtend spreken we ze nog even en het blijkt dat ze ook geen kans hebben gezien Marokkaans geld te pinnen. Gelukkig kunnen we ze helpen, door onze laatste dirhams om te wisselen voor hun euro's.

We gaan mooi op tijd richting Tanger. Onderweg nog even de tank vullen met goedkope diesel. In de stad is het verkeer net een mierenhoop. waar we ons doorheen moeten worstelen. We komen langs de zijstraat van "onze" garage, maar de deuren zijn dicht. Een stuk verderop raken we vast in een opstopping door een ongeluk.
Als we er voorzichtig omheen rijden hoor ik iemand schreeuwen en kijk uit het raam. Het is Mohammed 1 de monteur, in zijn wrakkige autootje. We zwaaien opgewonden en blij naar elkaar. Hij roept ons nog Au revoir toe; ik steek mijn duim op. Wat een toeval (alweer) en wat ontzettend leuk om zo afscheid te nemen van Marokko.

Bij de ferry horen we dat we met die van 13:00 uur mee kunnen. Dat geeft ons ruim voldoende tijd om alle formaliteiten en de scan te regelen en te ondergaan. De allerlaatste dirhams en balpennen raken we hier kwijt. "Pour les bébées".
Dan is het wachten tot we kunnen oprijden (12.20 uur) en vervolgens op het vertrek (13.30) uur. De baguette kip aan boord kost evenveel als een maand brood in Marokko.

Aan de Spaanse kant kijken ze nog even onder de auto, maar dan kunnen we ook meteen doorrijden. Het is hier een uur later, dus uiteindelijk rijden om 14:30 weg uit Tarifa en nemen de kustweg richting Marbella.
Prachtige uitzichten op de Middellandse Zee en wat een enorme hoeveelheid appartementengebouwen!!! Overal zie je ze vanaf de kust tot naast de snelweg. De camping ligt in Cabopino, is groot, heeft schaduw, warme douches die heel hard sproeien en papier in de WC. Maar ja, dat kost dan ook 2x zoveel als een Marokkaanse camping.
We lopen nog even naar het strand (ca. 600 m) en baden poot, maar echt warm is het water hier ook nog niet. Het is hier wel een stuk warmer dan aan de Marokkaanse kust.