Weer thuis - Reisverslag uit Lutjewinkel, Nederland van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Lutjewinkel, Nederland van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

30 Mei 2013 | Nederland, Lutjewinkel

30 mei 2013 Berck Plage - Lutjewinkel 553 km

Een grijze, grauwe regenachtige dag, daarom toch maar een klein stukje tolweg vandaag (we wilden heel Frankrijk zonder tol rijden). Bij het betaalpoortje staan we achter een lage rode sportwagen met linnen dak. Uit Groot Brittanië, dus met het stuur rechts, zodat de bestuurder niet via het raan bij het tolhuisje kan komen. We zien het portier open gaan en dan verschijnt er moeizaam een been, dan nog een been en een dame op leeftijd komt uit de diepte tevoorschijn. Ze moet om de auto heen lopen, betaalt dan dubbeltje voor dubbeltje de tol en vervolgens vouwt ze zich in omgekeerde volgorde weer in het kleine autootje. Komisch gezicht.

Het is druk met vrachtwagens, maar verder is het een weinig opwindende reis terug naar huis. Bij Rosendaal begint de zon te schijnen en dat duurt tot Amsterdam, daarna wordt het weer bewolkt. Gelukkig blijft het droog.
Om 17:30 uur zijn we thuis.
We zullen wel een paar dagen moeten afkicken van het heerlijke vakantiegevoel. Wij hebben een fantastische reis gemaakt en hopen dat onze lezers een beetje hebben mee genoten. Ook namens Ruud bedankt voor het lezen van en de reacties op het dagboek .

• 30 Mei 2013 - 23:08

Trix:

Zie nu dat jullie alweer thuis zijn, welkom!
    Kom rustig bij, in afwachting van jullie reis naar Suriname. Groeten, Trix

• 31 Mei 2013 - 01:38

Lennard:

Genoten hebben we zeker. Bijna elk verhaal gelezen behalve die vandaag zijn geplaatst.

• 31 Mei 2013 - 10:47

A:

Het was weer een mooi avontuur om mee te lezen, dank daarvoor.

• 31 Mei 2013 - 17:21

Sonja:

Dank dat jullie de zon op sleeptouw hebben genomen. Kunnen jullie ook nog wat aan de wind doen? Welkom thuis.

• 01 Juni 2013 - 17:45

Bertenriet:

Wat een fantastische reis is dat geweest!! We hebben meegenoten door het lezen van jullie verslagen en het bekijken van de prachtige fotoos!! Bedankt! En gelukkig zijn jullie met Dodo toch ook weer veilig thuis gekomen. Groetjes van Bert en Riet

• 15 Juni 2013 - 14:58

Folkert En Nel Boersma Heerhugowaard:

Wij hebben jullie reisverslag met belangstelling gelezen. Ook wij zijn dit voorjaar in Marokko geweest met 2 camprs. Helaas moesten wij onze reis afbreken i.v.m. het overlijden van een familielid, maar hopen de rest van de geplande route nog eens af te maken. Wij maakten gebruik van een dongel van Maroc Telecom (kosten 29 Euro) om te internetten. Dit beviel prima we konden ons reisverslag via waarbenjij.nu op die manier goed bijhouden.
    vriendelijke groet
    Folkert en nel Boersma