Avontuurlijke wandeling - Reisverslag uit Tenneville, België van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Avontuurlijke wandeling - Reisverslag uit Tenneville, België van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Avontuurlijke wandeling

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

25 April 2014 | België, Tenneville

25 april 2014 Berguème (B)

Bijna het klokje rond geslapen. De zon schijnt, de vogels fluiten en maken ruzie. Groepen survivalaars zijn luidruchtig aan het mountainbiken, vlotvaren, lopen enz. Allemaal Nederlandse schooljeugd zo te horen. Ze lopen voorbij met een vlot gemaakt van 4 grote blauwe tonnen op balken vastgesjord. Een Belgische dependance van Reset Yourself?
Ik moet terugdenken aan ons eigen survivalweekend met de kinderen, jaren geleden. Hoe leuk dat was en hoe uitdagend. Het besef dat ik dat nu niet meer zou redden.....

Als we in de zon aan de koffie en krant/boek zitten, komt er een Nederlandse caravan op plaats 4 staan (wij staan op 2). De mover zet het ding keurig op zijn plek en terwijl mevrouw de honden uitlaat, gaat de mannelijke helft van het echtpaar zich omkleden in een oranje werkbroek met reflectiestrepen en bretels en trekt een paar stevige laarzen aan.
Ik ben heel benieuwd wat hij gaat doen.
Tja, tafel en stoelen pakken, poten uitdraaien onder de caravan en later samen met mevrouw de voortent plaatsen en koffie drinken. Bijzonder.

Toen ik vanochtend de verse broodjes haalde bij het winkeltje, heb ik ook een boek met wandelingen meegekregen. We kiezen nr. 7, een "avontuurlijke wandeling" van 5,5 km. 's Middags zijn we eindelijk zo ver dat we op pad gaan. Het is een mooie wandeling, langs dreven, holle wegen en asfaltbanen, gîtes, het gehucht Roumont (mooie maar helaas gesloten kerk) en een oude heirbaan, die wij niet als zodanig herkennen.
Waar het avontuur in lag weten we niet, misschien dat het soms wat moeilijk begaanbaar was. De regen van gisteren had ook wel wat modder- en steenstromen veroorzaakt.

Een lekkere Leffe van de tap als we terugkomen. Ik probeer te internetten in de bar, maar dat lukt niet. 's Avonds realiseer ik me dat ik weer eens vergeten ben de satellietfunctieknop te activeren. Omdat de accu stuk is, doet het netbook het alleen op stroom, maar iedere keer dat de stroom er af gaat, vallen ook alle functies uit.
Morgen beter

• 26 April 2014 - 21:39

Lennard:

We zijn weer als trouwe lezers aan het eerste verhaal begonnen. In ieder geval heel veel plezier. Wanneer wij nou echt naar nld komen is nog steeds niet duidelijk.

• 27 April 2014 - 16:40

Lisa En Jan:

Wij zijn ook weer van de partij hoor, zeer benieuwd naar jullie leuke en spannende verhalen! Accu stuk ? Kun je toch beter even vervangen voordat je helemaal vastloopt. Keep on moving zou ik zo zeggen en wij horen graag van jullie. Groetjes Lisa en Jan

• 28 April 2014 - 18:34

Sag:

Ook ik ben weer van de partij natuurlijk. Veel plezier!

• 13 Mei 2014 - 11:41

Marion:

bij het begin begonnen, je bent dus al langer weg , ik ga genieten vd verhalen

grt marion