Nog meer avontuur - Reisverslag uit Tenneville, België van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Nog meer avontuur - Reisverslag uit Tenneville, België van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Nog meer avontuur

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

26 April 2014 | België, Tenneville

26 april 2014 Berguème bij Tenneville (B)

We hebben ons plekje toch niet heel slim gekozen; het duurt lang voor de zon over de bomen komt. We ontbijten wel buiten, maar als het windje frisser wordt gaan we toch maar binnen zitten.
De survivalgroepen zijn kennelijk terug naar huis, het is een stuk rustiger.
We hebben laat ontbeten, lunchen daarom ook laat, maar dan vind ik het genoeg: tijd voor een wandeling.

Vesten en wandelschoenen aan en op pad. We nemen de asfaltweg richting de snelweg en bij de afslagen kiezen we voor Tenneville, 2km.
Als we aan het einde van de afslag komen, blijkt er ook een weg naar boven te gaan en dat ziet er aantrekkelijker uit dan de grote weg. Nog maar een eindje op weg negeren de wegwijzer naar de camping en klimmen gestadig hoger.

Bij een splitsing nemen we de rechter weg en krijgen een prachtig uitzicht over de heuvels waar we gisteren liepen. In de diepte ligt de camping. Het dreigt even te gaan regenen, maar het valt gelukkig mee.
Als het asfalt overgaat in onverhard, lopen we gewoon door, dit zal wel een koeienpad of tractorpad zijn. Helaas, opeens ligt er slechts een weiland voor ons.

Eigenlijk tegen beter weten in lopen we verder door het weiland. We banjeren door het kuithoge gras vol paardebloemen en klaver, gadegeslagen door een kudde koeien achter een afrastering. Ruud wil over het prikkeldraad klimmen en door het koeienland naar beneden lopen.
Ik stel voor om nog even aan de andere kant te kijken, daar waar in de diepte de camping ligt. Hier zijn geen koeien, wel schrikdraad en prikkeldraad.

Die kunnen we hebben; over de een heenstappen, onder de andere doorkruipen. Nu lijkt de weg vrij naar beneden. Alleen langs de weg moeten we nog een keer onder het prikkeldraad door en dan zijn we weer bij de camping. Iets meer avontuur dan gisteren en helemaal zelf bedacht!
Vanaf het terras worden we tijdens deze afdaling in de gaten gehouden door de campinggasten, maar niemand zegt iets als we binnenkomen.
Nu kunnen we geheel verdiend een Leffe nemen in de bar.

Ik haal de laptop erbij en krijg, wijs geworden door gisteren, nu wel internet. Hoewel ik van plan was deze keer geen logboek bij te houden, merk ik dat ik overdag toch weer verhaaltjes aan het bedenken ben. Ik geef me maar over aan het onvermijdelijke, met dien verstande dat ik me niet druk ga maken over wel of geen internet, wel of geen foto's enz.
Jullie zijn gewaarschuwd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud en Birgit

Via zuidoost Europa reizen we naar en door Turkije

Actief sinds 11 April 2010
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 169068

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 21 Mei 2016

Naar de hak van de laars

24 April 2014 - 10 Juni 2014

Rondje Europa

08 April 2013 - 31 Mei 2013

Marokko

02 Mei 2012 - 20 Juni 2012

Op weg naar Turkije

27 Mei 2011 - 06 Juli 2011

Op weg naar het Noorden

08 Oktober 2010 - 06 November 2010

Op weg naar het zuiden

12 April 2010 - 13 Mei 2010

Mijn eerste reis

15 Januari 2007 - 24 Februari 2007

Mexico

Landen bezocht: