Toch maar de tolweg - Reisverslag uit Sistiana, Italië van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Toch maar de tolweg - Reisverslag uit Sistiana, Italië van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Toch maar de tolweg

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

04 Mei 2014 | Italië, Sistiana

04 mei 2014 Brescia (I) - Sistina (I) 334 km

We hebben een adres gekregen waar we misschien een gasfles kunnen kopen. We rijden er heen om te kijken of het klopt. Zo ja, dan blijven we nog een nachtje (het is zondag vandaag, alles gesloten), zo nee, dan rijden we verder. Het kost enig zoeken, maar we vinden het wel. Het is "zo nee", dus we stellen de navi in op Sistina, vlak voor Triest. Ik geef aan tolwegen vermijden, maar daar krijgen we al snel spijt van. Verkeerde aanwijzingen, afslagen die er niet of juist teveel zijn, overal 50 km/uur en heel veel rotondes.
Een uur later zijn we 17 km verder en negeren de navi en volgen de borden Verona. Dan maar tol betalen en om 14:00 uur zitten we op de autostrada. In tegenstelling tot het traject Turijn - Brescia, dat een bijna aangesloten industriegebied is, rijden we nu door een heerlijk groen landschap, met aan de noordkant de besneeuwde toppen van de Alpen. Ze steken prachtig af tegen de blauwe lucht.
Deze keer hoefden we maar € 21,70 tol te betalen voor het hele traject. Van Turijn tot Brescia 6x betalen (totaal bijna € 50,00).

Het verloopt allemaal voorspoedig en we komen rond 17:30 uur op de camping aan. Het is een hele grote camping die boven op een klif aan de golf van Triest ligt.
We kiezen een plekje en lopen dan naar de bar met uitzicht op de baai, waar we in de zon op het terras een lekker groot glas bier nuttigen.
Zodra de zon weg is wordt het fris en we zitten 's avonds dan ook weer gewoon binnen. Het accu-alarmlichtje gaat weer branden, ondanks de leverantie van het zonnepaneel, dus toch de 12V binnenverlichting maar uit. De legpuzzel komt weer op tafel en we zijn tot diep in de nacht bezig, maar af is hij dan nóg niet.

• 13 Mei 2014 - 12:08

Marion:

als jullie over oostenrijk waren gereden hadden we elkaar kunnen bezoeken
    vlgde keer beter:-)