Klifwandeling - Reisverslag uit Sistiana, Italië van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Klifwandeling - Reisverslag uit Sistiana, Italië van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Klifwandeling

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

05 Mei 2014 | Italië, Sistiana

05 mei 2014 Sistina (I)

Opstaan, broodje halen bij de Spar, ontbijten en dan de was doen, zodat die voldoende tijd heeft om te drogen. Ruud zet de oplader op de accu. Tot de lunch zitten we lekker buiten in de zon te lezen.
's Middags doen we de Rilke-wandeling, een pad dat langs de rand van de klif loopt naar een kasteel zo'n 1,5 km verderop. Het pad loopt deels langs de camping. Prachtig uitzicht op de baai, met de marina en de strandjes van Sistina. Verderop is een stuk berg weggehakt om plaats te maken voor een appartementencomplex, met binnenhaven, in aanbouw.
Onderweg mooie planten, bomen en vlinders. We wandelen hetzelfde pad terug, anders moet je langs de weg teruglopen.

De man van de Spar, heeft vanochtend tegen Ruud gezegd, dat er vanmiddag gasflessen zouden komen, dus daar gaan we bij terugkomst meteen heen.
Ze zijn nog niet gearriveerd, morgenochtend wellicht. Het is een goed Duits sprekende oudere man, die ons 4 biertjes en een pak sap verkoopt voor € 5,00, want hij kan niet overweg met de kassa en de cassière is er niet. Jullie krijgen korting, want het is tenslotte zondag, zegt hij. Het is maandag, maar inderdaad we krijgen wel 15 cent korting, omdat hij geen zin heeft om het uit te rekenen.

De plek van de Duitse buren van gisteren, wordt ingenomen door een Belgisch echtpaar. De man probeert in eerste instantie de stroom omgekeerd aan te sluiten. Als hij de juiste stekker bij de juiste plaats heeft, probeert zijn vrouw de stekker in het contact te duwen, waarbij ze het hele stroompaneel uit de paal drukt. Lachen, de man drukt de boel weer zo goed en zo kwaad als het gaat terug.

Als Ruud opmerkt, dat hun satellietschotel zelf de juiste richting zoekt, vertelt de man dat hij vroeger net zo'n satellietschotel had als wij, maar dat die door hagelstenen beschadigd is geraakt. Als we vertellen, dat we hem nog nooit gebruikt hebben, verbleekt de dame en vraagt of we dan geen TV kijken!!!!!
Nee, zeggen we, nooit, ook geen radio. Hoe we dat kunnen, vraagt ze. Nou gewoon, lezen, puzzelen enz. Ze bekijkt ons hoofdschuddend en gaat naar binnen om TV te kijken.
Wij lezen nog een poosje en als de zon verdwijnt, gaan wij ook naar binnen.