de laatste energiequeeste - Reisverslag uit Sistiana, Italië van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu de laatste energiequeeste - Reisverslag uit Sistiana, Italië van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

de laatste energiequeeste

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

06 Mei 2014 | Italië, Sistiana

06 mei 2014 Sistina (I) - Opacina - Viselle - Sistina 96 km

In het ACSI-boek was ik een camperplaats tegengekomen bij een camperverhuur/onderhoudsbedrijf in Opacina, 16 km verderop.
We gaan er heen in de hoop dat er iets op ofwel gas- of elektriciteitgebied te regelen valt. Bij het bedrijf hebben ze wel gasflessen, maar niet met de juiste aansluiting. Als we beginnen over ons elektriciteitsprobleem, stuurt de man ons verder naar een bedrijf iets verderop. We moeten vragen naar Sergio.
Een groot terrein met heel veel campers en een onderhoudsplek. Sergio vinden we, maar het is druk met mensen en campers, dus het duurt even voor hij tijd voor ons heeft.
Het lijkt op een woonwagenkamp, veel van de campers lijken in gebruik en niet alleen maar gestald.
We mogen DoDo oprijden naar de werkplek, waar Sergio de zaak bekijkt.
Hij ziet al snel, dat het niets voor hem is en na telefonisch overleg geeft hij ons de naam van een bedrijf in Visselle, 36 km terug. We moeten de afslag bij Ikea nemen.

We rijden eerst maar naar Ikea, dat onderdeel is van een enorm winkelcentrum. De meeste parkeerplaatsen zijn leeg.
Bij Media World kopen we een 12V oplader voor de Iphone en vragen een dame bij de I(nformatie), of zij weet waar we SOIMEX kunnen vinden.
Dat weet ze niet. Ze wil wel het nummer bellen dat we gekregen hebben en krijgt een antwoordapparaat dat zegt dat het bedrijf van 13:00 tot 15:00 uur gesloten is. Het is net 13:00 uur, dus gaan we eerst maar naar Ikea. Daar is ook een I-dame en laat die nu uit het dorp komen en weten waar we heen moeten! Lunch bij Ikea en vervolgens enkele kleine dingen kopen. We raken er voortdurend de weg kwijt, maar vinden alles wat we nodig hebben.

Dan gaan we naar SOIMEX en na nog de weg te hebben gevraagd aan een parkeerwachteres, staan we om 14:10 uur voor het hek. Een grote hal en een parkeerterrein vol campers.
We lezen tot het drie uur is. Prompt op tijd gaat het hek open en het blijkt een camperbedrijf (So Im Ex) met een grote winkel te zijn, met heel veel camper-onderdelen. We krijgen hoop.

De jongeman achter de balie spreekt goed Engels en hij loopt meteen mee om te kijken. Volgens hem moet de complete domoticabox vervangen worden (dat onderdeel verkoopt hij niet voor de Frankia), of we moeten een hele goede elektricien zien te vinden.
We besluiten het op te geven en verder te leven met de bypass. Hij geeft ons nog een setje verloopnippels om te proberen op de gasslang, maar geen ervan past. Als troost krijgen we 2 leertjes mee.
Volgens Sergio kun je in Slovenië je gasfles laten vullen, dus dat gaan we proberen als we verder reizen.

Voor vandaag vinden we het welletjes en we gaan terug naar de camping. Omdat we vinden dat we het verdiend hebben gaan we naar de bar met uitzicht op zee en nemen een heerlijk glas bier.
Er zit een Belgisch echtpaar en daar raken we mee aan de praat. Leuke mensen, jammer genoeg verblijven ze niet op de camping.
Nog even lezen bij de camper, totdat het te koud wordt en we naar binnen gaan. Ik maak "sushi" van courgette met gehakt en tomaat met aardappelpuree en een burger. Ruud vindt het een foto waard.

  • 07 Mei 2014 - 18:30

    Sonja:

    dat het in mei in de bergen koud blijft en sneeuwt weet ik uit eigen ervaring. Het kwam wel als een verrassing, de lente had zijn intrede gedaan en de vruchtbomen bloeiden, maar de passen waren en bleven gesloten.
    Ondertussen vanuit Velserbroek: op 30 april heb ik gefigureerd in een film. Dat wilde ik eens meegemaakt hebben. Eens, maar nooit weer. Wat een doffe ellende. Ik was al gewaarschuwd dat het voornamelijk wachten was, maar van 18:30 tot na tienen was wel erg lang. Er was een groep die het op een gegeven moment voor gezien hield en aftaaide, maar ik had zo lang gewacht dat ik toch bleef. Toen we eindelijk gefilmd werden moesten we de scene een keer of twee overdoen, daarna werden we gesmeekt om te blijven voor nog wat opnames, maar inmiddels was het half twaalf en vond ik het wel welletjes. Ik dacht dat ik slim was en had bij Sloterdijk P&R geparkeerd, dan hoefde ik maar een euro te betalen als ik daarna met het openbaar vervoer naar het centrum ging. Helaas lag de filmlocatie net buiten het centrum (Het Sieraad, Postjesweg) zodat ik alsnog meer dan een tientje in euro's moest betalen. Hoewel het inmiddels na middernacht was, vond ik dat belachelijk en besloot ik alsnog naar het centrum v.v. te gaan. Dat mislukte jammerlijk. Ik heb het opgegeven, gewoon betaald en een kwitantie gevraagd. Daarmee, en met een historie van mijn openbaarvervoergedrag dacht ik het GVB te kunnen overtuigen dat ik wel in het centrumgebied gereisd had. Niet dus, om mijn reisgeschiedenis op te vragen had ik me moeten registeren op internet ...

  • 11 Mei 2014 - 20:16

    Sag:

    Coole puzzel, een WasGij?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud en Birgit

Via zuidoost Europa reizen we naar en door Turkije

Actief sinds 11 April 2010
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 169122

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 21 Mei 2016

Naar de hak van de laars

24 April 2014 - 10 Juni 2014

Rondje Europa

08 April 2013 - 31 Mei 2013

Marokko

02 Mei 2012 - 20 Juni 2012

Op weg naar Turkije

27 Mei 2011 - 06 Juli 2011

Op weg naar het Noorden

08 Oktober 2010 - 06 November 2010

Op weg naar het zuiden

12 April 2010 - 13 Mei 2010

Mijn eerste reis

15 Januari 2007 - 24 Februari 2007

Mexico

Landen bezocht: