de man met de nijptang - Reisverslag uit Sistiana, Italië van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu de man met de nijptang - Reisverslag uit Sistiana, Italië van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

de man met de nijptang

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

07 Mei 2014 | Italië, Sistiana

07 mei 2014 Sistina (I)

Als ik 's nachts even wakker wordt ruik ik de zoete geur van de acacia's en denk terug aan een van onze kanotochten in Frankrijk, toen ook overal de acacia's bloeiden.
's Ochtends is het bewolkt. We bellen met Wien, die ruim 500 km verderop in Kroatië zit en jarig is. Ik koop nog een uur internet, waarvan ik de helft verknoei omdat ik na een half uur met de PC, switch naar de Iphone en dan doen geen van beiden het. Eerder in de Franse Alpen werkte het wel.

Na de lunch fietsen we de 1,5 km heuvel op en -af naar het dorp. Hier blijkt weinig te beleven en nu al helemaal niet omdat het siesta tijd is. We wennen er nooit aan. Dan maar naar de marina en de stranden onder aan de klif. We suizen de berg af in de 7e versnelling. Wel even afremmen in de (haarspeld)bochten, want er rijden veel auto's.
We fietsen daar wat rond, kijken of we de bar kunnen zien op de klif (niet dus) en beginnen dan voorzichtig in de eerste versnelling terug de berg op te fietsen.
Het eerste stuk lukt redelijk. Voor de haarspeldbocht zie ik een trap aan het begin van een voetpad, dat de bocht afsteekt en daar tillen we de fietsen naar boven. Een stuk pad en dan nog 2 trappen en we zijn weer bij de weg. We stappen weer op en fietsen de rest in de laagste versnelling.

Ik voel me trots, dat ik dat dankzij de inhaler gered heb en fiets het laatste stuk naar de camping. Vlak voor de ingang komt geheel onverwacht niet de man met de hamer, maar die met de nijptang. Ik krijg acute ademnood en Ruud moet de fiets van me overnemen, terwijl ik naar de camper strompel.
Het duurt een uur voor ik weer normaal kan ademhalen. Een leermoment: inspanningen doseren.
Inmiddels ben ik zo koud geworden, dat ik een hele tijd onder een hete douche ga staan om weer op te warmen.
Omdat Ruud medelijden met me heeft, neemt hij me mee uit eten op de camping. Het begint steeds harder te regenen, maar als we teruglopen is het bijna droog.

  • 11 Mei 2014 - 17:52

    Sonja:

    ik krijg het plaatsvervangend benauwd ....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud en Birgit

Via zuidoost Europa reizen we naar en door Turkije

Actief sinds 11 April 2010
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 169223

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 21 Mei 2016

Naar de hak van de laars

24 April 2014 - 10 Juni 2014

Rondje Europa

08 April 2013 - 31 Mei 2013

Marokko

02 Mei 2012 - 20 Juni 2012

Op weg naar Turkije

27 Mei 2011 - 06 Juli 2011

Op weg naar het Noorden

08 Oktober 2010 - 06 November 2010

Op weg naar het zuiden

12 April 2010 - 13 Mei 2010

Mijn eerste reis

15 Januari 2007 - 24 Februari 2007

Mexico

Landen bezocht: