Regen, regen, regen - Reisverslag uit Saint-Maurice-sur-Moselle, Frankrijk van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Regen, regen, regen - Reisverslag uit Saint-Maurice-sur-Moselle, Frankrijk van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Regen, regen, regen

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

28 April 2014 | Frankrijk, Saint-Maurice-sur-Moselle

28 april 2014 St. Maurice- sur-Moselle

Hoewel het aardig heeft geregend vannacht, heb ik er niets (en Ruud weinig) van gemerkt. Het sanitairgebouw is verwarmd (het vorige ook al) en dat nodigt extra uit om een lekkere douche te nemen.
Helaas geen verse broodjes vanochtend, maar de laatste plakken brood van thuis. Na de koffie en een tijdje lezen (we hebben allebei al 3 boeken uit) gaan we richting het dorp om brood te halen. Nog steeds niemand bij de receptie, maar een briefje aan de deur "ik ben op het terrein aan het werk, bel...). We vinden het onzin om naar Frankrijk te bellen als de man gewoon hier is en laten het erbij.

Heen lopen we langs de N66 (onplezierig met het drukke vrachtverkeer). We komen langs een Office du Tourisme dat nog open is ook. Er blijkt een "Voie Verte" te zijn aangelegd over een oude spoorweg, die goed te bewandelen en te befietsen is.
Een bakker (croissants en baguette), een blik op de Moezel en een rondje om de kerk later wandelen we via een deel van deze Voie Verte relaxt terug naar de camping. De receptie is nog immer gesloten. Tijdens ons uitje motterde het een klein beetje, maar we zijn nog niet terug of het begint echt te regenen.

De rest van de dag brengen we daarom lezend, puzzelend en schrijvend binnen door. We zijn de enige gasten op de camping. Ik heb een legpuzzel meegenomen en daar storten we ons 's avonds op.
We hebben nog geen probleem met deze gedwongen rust, we waren er duidelijk aan toe.