Zaterdag, marktdag - Reisverslag uit Sommières, Frankrijk van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Zaterdag, marktdag - Reisverslag uit Sommières, Frankrijk van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Zaterdag, marktdag

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

16 Oktober 2010 | Frankrijk, Sommières

Dag 9 16 oktober 2010 Sommières (F)

Vanochtend eerst even deze ***** camping bekeken. Ziet er allemaal prima uit, veel huisjes en bungalows. Veel campers ook, die van ons is met gemak de nestor.
Winkel, restaurant en het grote zwembad met de reuzeglijbaan zijn voor het seizoen gesloten. een kleiner, maar verwarmd zwembad is nog wel open.

Er schijnt hier een romeinse heerweg te hebben gelopen en daar hebben ze nu een "voie verte" gemaakt. Een geasfalteerde smalle weg voor fietsers, wandelaars, skaters enz., helemaal naar Nîmes.
Vooralsnog stopt de voie een eindje voor Sommières, bij een groot parkeerterrein. Hier staat een zusje van onze camper.

Via deze route wandelen we naar de stad, waar de wekelijkse zaterdagmarkt gehouden wordt. Het is een flink oud stadje, met veel smalle doorgangen, poorten en pleinen, gelegen aan de rivier Vidourle. De Pont Romain dateert uit de eerste eeuw na Christus. Er schijnt nog 1 originele boog over te zijn.

De markt wordt druk bezocht en de terrassen zitten overal vol. Lekkere olijven en brood gekocht en geluncht met een salade.

We besluiten om morgen het kasteel in Villevieille te bezoeken en gaan nu terug naar de camping.