Bye bye Barcelona - Reisverslag uit Mataró, Spanje van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Bye bye Barcelona - Reisverslag uit Mataró, Spanje van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Bye bye Barcelona

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

23 Oktober 2010 | Spanje, Mataró

Dag 16 23 oktober 2010 Mataró (S)

Zelfde tijd, zelfde plaats in Barcelona. We beginnen weer met de Ramblas en vandaag zijn er weer nieuwe standbeelden.
Een ervan is zo fraai uitgevoerd en staat zo geweldig stil, dat ik wat geld in zijn emmertje doe. Op hetzelfde moment wordt ik gegrepen, krijg een ketting om m'n nek en een hoed op mijn hoofd.
Goed voor een fotomoment. Het is prachtig weer en zaterdag, dus erg druk. We nemen een kijkje op het Plaza Reial, een rustig plein een stukje van de Ramblas af. Daarna vervolgen we onze weg richting Port Vell, de haven.

Nog steeds op zoek naar het Museo Maritiem, gaan we over de grote brug over de haven en komen uit bij een hoop restaurants en een groot winkelcentrum.
Prima plek voor de lunch, met zicht op de haven met klokketoren. Daarna verder langs de promenade, waar een drietal enorme jachten ligt afgemeerd. Ze komen uit Georgetown en we zien ook nog wat identieke vlaggen op andere jachten.
Een of andere race?

We geven de zoektocht naar het museum op, lopen even langs de rij marktkramen met sjaals, sjaals, sjaals, zonnebrillen, zonnebrillen enz.. We zijn het lopen echt moe inmiddels en
omdat de Turibus ons geen grijze haren korting wil geven (andere maatschappij), besluiten we om met de metro naar het andere eind van de stad te gaan.

Palau Reial is het voormalige koninklijk paleis, waar nu 3 musea in gevestigd zijn. Het aardewerk-, het industriële vormgeving- en het textielmuseum.
Het is er heel erg rustig. De musea vallen wat tegen. Veel geschiedenis, weinig echt mooie stukken. Wel veel mooie jurken uit voorbije eeuwen.

Terug naar de stad stappen we over op de verkeerde lijn en moeten daarom weer een eindje lopen naar het Gotisch kwartier, waar we de regionale markt nog willen bezoeken, om vervolgens bij het tapasrestaurant te gaan eten.
Eerst wat drinken op het Plaza de Cataluñya. Terwijl we wachten op bediening, bedenken we dat we eigenlijk geen zin hebben om nog tot 21:45 uur hie te zijn.
Ik bel met de camping en gelukkig kunnen we nog terug met de shuttle van 19:45 uur.

We hebben nog geen bediening gezien, dus "rennen" we tussen de mensenmenigte door naar ons Bilbao Berria tapasrestaurant, waar gelukkig net een tafeltje vrij komt.
Er is net genoeg tijd om elk 6 tapas en 2 glazen bier te verorberen en op dezelfde wijze zigzaggend terug te "rennen" naar de shuttle.
We laten het bij deze 3 dagen Barcelona, ook al hebben nog niet de helft gezien. Een andere keer maar weer.

Nog een lekker pilsje op het terras bij de camping en dan liggen we, ondanks het spaanse lawaai, al zeer ruim voor middernacht uitgeteld in dromenland.