Kustdag - Reisverslag uit Ametlla, Spanje van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Kustdag - Reisverslag uit Ametlla, Spanje van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Kustdag

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

26 Oktober 2010 | Spanje, Ametlla

dag 19 26 oktober 2010 l"Amettla el Mar (S)

Toen we gisteravond aankwamen op de camping begon het al flink te waaien, maar dat wakkerde in de loop van de nacht aan tot een fikse storm.
Het leek wel of we op een schip zaten, de hele wagen zwaaide heen en weer. Veel zin om naar buiten te gaan hebben we dan ook niet.

Tegen de middag neemt de wind wat af en omdat de lucht stralend blauw is, wagen we het erop om een wandeling te maken. Jas en trui aan.
Als we bij het strand aankomen is het al een stuk warmer en eenmaal uit de wind (de wind is aflandig) moeten de bovenste lagen echt uit.
Eerst even bij de baai stenen gezocht en daarna begonnen met de wandeling langs de rotsige Costa Daurada.

Er bloeit veel heide en oregano, het ruikt lekker kruidig. De rotsen hebben het flink te verduren zo te zien, er breken geregeld grote brokken af.
We verbazen ons over een hulstachtig struikje, waar eikels aan zitten. Later zien we ook veel grotere struiken. Is het eikelhulst of hulsteik?
De Middellandse Zee is prachtig blauw. Het pad voert van baai naar baai. Ruud verliest zijn jas nog onderweg, maar gelukkig vinden we die terug op het pad.

Door een olijfgaard (heel veel olijven aan de oude krommen bomen) en langs de spoorlijn terug naar de camping. Naast de bus is het goed toeven inmiddels.
De rest van de middag doen we niets meer. Morgen gaan we de strijd met het verkeer weer aan.