Albarracin deel 2 - Reisverslag uit Albarracín, Spanje van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Albarracin deel 2 - Reisverslag uit Albarracín, Spanje van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Albarracin deel 2

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

29 Oktober 2010 | Spanje, Albarracín

Dag 22 29 oktober 2010 Albarracin (S)

Het is flink bewolkt als we, wat eerder dan gisteren, weer naar het dorp gaan. Jassen en truien aan deze keer.
De camping ligt op een berg aan het uiteinde van het nieuwe dorp, het is zo'n 2 km lopen naar het oude dorp.

We beginnen met de klim naar de muur. Het is een pad vol losliggende stenen en steentjes en gaat vrij steil omhoog.
Bij de muur aangekomen kun je nog hoger naar het hoofdwachtgebouw (?). Dat is geen makkelijk stuk, maar we doen het wel.
Prachtig uitzicht vanaf hierboven. Ook kijken we aan de achterkant van de muur. Hij is zo te zien flink gerestaureerd en in een eerder stadium ook al eens verhoogd.

Aan deze kant van het stadje worden diverse gebouwen gerestaureerd en er zijn veel hotels. Allemaal heel smaakvol passend in de bebouwing.
Er is ook nog een stukje waar kennelijk weinig toeristen komen. Het onkruid tiert hier welig tussen de keien en de huizen zijn vervallen.
Misschien moet het nog onderhanden genomen worden.

Eigenlijk zijn we na een paar uur klaar met alles en Ruud stelt voor om terug te gaan naar de camping om daar lekker een boek te lezen (hij heeft een heel leuk boek onderhanden).
De zon doet verwoede pogingen om door de wolken te breken en af en toe lukt dat. De temperatuur is al aangenamer.
We vullen onze uitgeputte voorraden aan in de Mercado en gaan lunchen en luieren. Onze 3 boulder-climbende (dit gebied staat er om bekend) Poolse buurjongens hebben hetzelfde gedacht, ze zijn ook al weer terug.

Van de dame van de VVV hadden we begrepen dat er dit weekend een Fiesta is en dat het dan waarschijnlijk slecht weer zou zijn, dat was vaak het geval.
In de loop van de middag begint het steeds harder te waaien, de herfsbladeren ritselen overal rond. 's Avonds wordt het druk met spaanse campers en caravans.
Het regent een beetje. Kijken hoe het morgen is.