Dagje Lefkas - Reisverslag uit Lefkáda, Griekenland van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Dagje Lefkas - Reisverslag uit Lefkáda, Griekenland van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Dagje Lefkas

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

28 Mei 2014 | Griekenland, Lefkáda

28 mei 2014 Lefkas (Gr)

Ruud en ik halen brood bij de bakker, een paar honderd meter verderop in het dorp. Het is al flink warm buiten.
Na de koffie gaan we naar de stad. PiWi op de scooter, wij op de fiets. Wij rijden naar de haven, parkeren de fietsen en gaan aan de wandel. Een ellenlange kade met jachten. Mooie boten, lelijke boten, grote boten, kleine boten, zelfs een boot met de naam DODO !!

We lunchen ergens langs de kade en lopen dan verder. Een heel eind verderop kunnen we de "beroemde" windmolens van Lefkas zien. Later horen we van PiWi, die er met de scooter heengereden zijn, dat er geen wieken meer aan zitten.

Op goed geluk lopen we terug door wat smalle straatjes. Onder een afdakje zien we een hele oude Morris Oxford staan. Ruud is in zijn jeugd met zo'n auto op vakantie naar Italië geweest.We komen uit op de hoofdstraat (denken we) waar we een kleine kerk zien, waarvan de deur open staat. De wanden en de plafonds zijn bekleed met triplex, maar de achterwand is prachtig beschilderd met taferelen van hemel en hel en gewogen worden en te licht bevonden.

We zijn wel een beetje omgelopen, maar vinden uiteindelijk de plaats van de fietsen terug. Op weg naar de camping doen we inkopen bij de Lidl en om 16:00 uur zijn we terug op de camping, waar PiWi net in de startblokken staan om te gaan zwemmen. Dat willen wij ook wel en we steken ons snel in badkostuum en laten ons zakken in het niet zo heel warme water. Frist lekker op.
Biertje drinken, route voor morgen bepalen, eten, schrijven en dan is er alweer een dag voorbij.