Groepsgevoel ? - Reisverslag uit Neerpelt, België van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Groepsgevoel ? - Reisverslag uit Neerpelt, België van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Groepsgevoel ?

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

08 Oktober 2010 | België, Neerpelt

Dag 1 8 oktober 2010 Lutjewinkel - Neerpelt (B)

Veel vertrouwen had ik er niet meer in, maar we zien toch kans om deze vrijdag te vertrekken.
Na een gezellig treffen met Sagra en Yuna bij Chez Frans in Broek op Langedijk, rijden we tegen drieën richting het zuiden.

Het voelt nog wat onwennig in onze grote kar, maar dat zal wel wennen, hoop ik.
Omdat ik vergeten ben kaarten van Nederland, België en Frankrijk mee te nemen, moeten we het doen met een nogal simpele overzichtskaart van camperplaatsen.
We gaan naar het zuiden, zo letterlijk mogelijk. Via Utrecht, Eindhoven, Veldhoven en Valkenswaard, zien we kans om in Neerpelt te geraken.
Hier is een camperplaats op de dijk langs het kanaal voor 8 wagens, maar zover komen we niet.

We zien een groep campers staan op een groot parkeerterrein bij het regiokantoor voor Kind en Gezin en rijden er heen.
Het blijkt een gedoogplek, waar wel zo'n 25 campers staan. De 8 officiële plekken op de dijk zijn allang bezet.
Een beetje Roma voelen we ons; zo hadden we het niet in gedachten. Geen voorzieningen, maar gelukkig is Frankia geheel zelfvoorzienend.

Last van de buren hebben we ook niet, dus het valt allemaal best mee.