Toch niet vertrokken - Reisverslag uit Lutjewinkel, Nederland van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Toch niet vertrokken - Reisverslag uit Lutjewinkel, Nederland van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Toch niet vertrokken

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

23 April 2014 | Nederland, Lutjewinkel

23 april 2014

Eigenlijk zouden we gisteren op vakantie gaan. 1e Paasdag brunchen met Axel, Anne en de kinderen, Oma Noorman en Wil en Mieke, de volgende dag inpakken enzo en dan vertrekken. Echter.....

Al in november was er vastgesteld dat er zoveel pitten in DoDo's voorruit zaten, dat er een nieuwe in gezet moest worden. Het bestellen van een nieuwe ruit zou enige maanden duren. Maar we werden niet gebeld.
Een week voor vertrek dus toch maar even gebeld met Carglass. Het stond nergens in de computer!
Gelukkig hadden we de emails van de afspraak nog en dat was voldoende voor de man van Carglass om er direct achter aan te gaan.

Een dag later worden we gebeld met de mededeling dat ze "toevallig" nog een passende ruit hebben staan (voor zo'n oud model camper) en dat ze hem woensdag de 23e kunnen komen inzetten.
Dan maar een dag later op vakantie met een maagdelijke voorruit.

Woensdag om 09.30 uur komt er een grote Carglass wagen voorrijden met twee potige mannen.
Het is gelukkig mooi weer en de mannen gaan blij aan de gang. Helaas wil de oude ruit niet zonder slag of stoot zijn plek verlaten, ze moeten met een staaldraad de kit tussen sponning en glas doorsnijden.
Een man binnen, een buiten en dan maar heen en weer "zagen". Het gaat niet makkelijk, de draad knapt 4 x, maar uiteindelijk komt hij los.

De randen van de nieuwe ruit worden geprepareerd met siliconen-oplosser, die vervolgens ook weer weg gewreven moet worden.
Dan een rubberrand erlangs en als laatste in de rubberrand de UV-werende strips. Even passen in de sponning en het ziet er goed uit. Uiteindelijk na 2,5 uur zit de nieuwe ruit op zijn plek en het ziet er weer chique uit.
Omdat we nu minstens 4 uur moeten wachten tot de kit droog is, besluiten we om dan morgen maar te gaan rijden. Ruud stelt nog voor om de camper helemaal rijklaar te maken en er in te slapen, zodat we morgenochtend zo kunnen vertrekken.
Wat later op de avond ziet hij daar toch maar van af. Lekker nog een nachtje in zijn eigen bed.