We blijven hangen - Reisverslag uit Orikum, Albanië van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu We blijven hangen - Reisverslag uit Orikum, Albanië van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

We blijven hangen

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

21 Mei 2014 | Albanië, Orikum

21 mei 2014 Orikum (A)

Blauwe lucht, lekkere temperatuur, we blijven nog een dagje. Veel doen we niet, lezen en bij bruinen. Wien zwemt even. Wij maken nog een strandwandelingetje.
Langs de vloedlijn ligt een steen met een witte tonsuur. Net een ingegraven monnik. Later zien we soortgelijke witte haren op stenen, maar dan zitten er nog een soort schoteltjes aan de haren. We weten niet wat voor soort zeedieren dit zijn.

Er komt een Franse camper binnen en de vrouw komt bij mij wat dingen vragen over de aanwezige voorzieningen. Er missen een paar, waaronder internet. Soit.
Ze hebben de Fransen die hier gisteren stonden gesproken en ze weet te vertellen dat die een dag eerder in Vlorë zijn bestolen. Ze hadden de camper geparkeerd om de stad te bekijken en het keukenraam is ingeslagen en hun GPS en diverse opladers (behalve die van de GPS!!!) uit de camper zijn geroofd.
Dat is de eerste keer dat we iets vervelends horen deze reis.

Na de koffie 's middags Keezen we, het zijn spannende spelletjes.
We eten onze karbonades en gaan voor een heerlijke espresso/capuccino naar het restaurant. Mevrouw maakt de rekening op, maar rekent 3 x 50 = 1500 (Lekh), waardoor een kopje espresso opeens € 3,50 kost i.p.v. € 0,35! Daar trappen wij natuurlijk niet in.
Een echte vakantiedag was het.