Kanoën langs Islas Espiritu Sancto 2 - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Kanoën langs Islas Espiritu Sancto 2 - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Kanoën langs Islas Espiritu Sancto 2

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

12 Februari 2007 | Mexico, Mexico-stad

Dag 29

Vanochtend om 7 uur ontbijten. Fruit, yoghurt, cereals, koffie, thee, sap. Wil en Mieke hebben slecht geslapen; ze wisten niet dat ze hun slaapmatjes moesten bijblazen.

Tenten inpakken en dan weer de sjouw door het water naar de skiff. Het tijverschil is niet erg groot, maar het strand is erg lang ondiep, dus moet de skiff vaak ver van het strand ankeren.

Het weer is rustig, niet te heet. We varen weer langs prachtige kusten en peddelen dan een baai in, waar we stoppen om een "wandeling" te maken. De wandeling gaat vrij steil omhoog de klifwand op. Mooi uitzicht van boven af, interessante begroeiing, een grot halverwege met wat "schilderingen".
We proeven de vruchten van minicactusjes. Beetje zurig. Overal, ook hierboven, schelpen, grote steekmosselen, conches (allemaal kapot) en vele anderen.

Na de wandeling varen we naar de overnachtingsplek. Nadat de tenten zijn opgezet en we geluncht hebben, gaan we snorkelen rond het vlakbij de baai gelegen rotseilandje. Het water is vrij koud, dus als we na 3 kwartier de skiff weer inklimmen zijn we ietwat onderkoeld.
Wel veel mooie vissen gezien, heel veel zeeëgels. Diverse soorten. Ook zonnesterren, die zien er mooi uit. Het duurt lang voor we weer warm zijn.

Een eindje van het strand is een bron met zoet water, waar we ons lekker kunnen opfrissen. Iedereen krijgt een paar emmers water over zich heen en kan de haren wassen.
De pina colada van happy hour helpt ook een beetje. Ook nu is het diner weer lekker. Nog een uurtje ofzo gekletst met deze en gene. De meesten hebben ook veel gereisd, dus er worden ervaringen uitgewisseld.
Ook zijn de Amerikanen erg geïnteresseerd in Nederland. Met Stephen (UK) en Milt (USA) valt goed te lachen. De meesten zijn trouwens toch vrij adrem. Om half 8 gaan we al weer plat en slapen snel in.