Mexico City Dierentuin - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Mexico City Dierentuin - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Mexico City Dierentuin

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

21 Februari 2007 | Mexico, Mexico-stad

Dag 38

Vandaag beginnen we met de dierentuin. We gaan er met de metro heen, maar moeten toch nog een stuk verder lopen dan gedacht.
Bij de entree moeten we onze tassen afgeven. De toegang tot de tuin is gratis! We gaan als eerste naar het vlinderhuis, daar moet je dan wel wat voor betalen. Erg mooi, veel soorten vlinders.
We zijn er een hele tijd zoet. Daarna zijn we Wil en Mieke een tijdje kwijt, er blijkt ook nog een spinnen en insectenafdeling te zijn, die Ruud en ik niet gezien hebben.
Vonden we niet erg. We willen koffiedrinken, maar dat werd een ijsje (heel groot). Toen naar het tropische bos, het slangenhuis, de savanne en tot slot de vogels.
In het slangenhuis (ook betalen) keurig verzorgde terraria met veel soorten slangen. Ook zijn er een paar bassins met o.a. waterschildpadden; veel verschillende soorten.
De raarste soort graaft zich in en trekt zijn kop in. Als hij zuurstof nodig heeft komt er een lange nek met een spitse snuit met een soort slurfje eraan naar boven, blijft een tijdje "staan" en trekt zich dan weer terug onder zijn schild. Heel maf gezicht; vier van die nekken die uit het zand steken.
De dieren zien er goed uit, wel veel enkele dieren. De jonge olifant vermaakte zich in het water en daarna met het verplaatsen van een rotsblok met zijn slurf. Ook hele mooie vogels gezien, o.a. mooie fazantensoorten.
De dierentuin is erg mooi en op natuurlijke wijze in het bos ingepast. Je hebt ook geen idee dat je midden in een drukke stad loopt. Het was erg druk, heel veel ouders met kleine kinderen, schoolklassen. We gingen pas om 16.00 uur eruit en moesten helemaal omlopen naar de ingang voor onze tassen.
Dat omlopen ging via allemaal markt- en eetkramen, heel bizar. Er was zelfs een stuk weg (direkter) afgesloten om je er langs te leiden.
In Zona Rossa een pilsje gedronken. Naar het hotel om even op te frissen en daarna uit eten. Alfonso was nog steeds dicht; over de kop? Dan maar weer op zoek naar iets anders.
Het meeste is al om 19.00 uur gesloten. Na een lange zoektocht terecht gekomen bij Bertico's Café. Prima! Voor het slapen gaan nog een spelletje, ernstig verloren.