De was, de binnenboel en Ruud zijn rug - Reisverslag uit Utjeha, Montenegro van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu De was, de binnenboel en Ruud zijn rug - Reisverslag uit Utjeha, Montenegro van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

De was, de binnenboel en Ruud zijn rug

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

14 Mei 2014 | Montenegro, Utjeha

14 mei 2014 Utjeha (MNE)

Het zonnetje lijkt te schijnen als we, vrij laat, de dekbedden afgooien. Als ik naar buiten loop om te gaan douchen, voel ik hoe koud de wind waait.
Ook de buren zijn niet vroeg. Piet is aan de beurt om brood te halen; die moet de berg op. Na het ontbijt komen Wien en ik gezamenlijk tot het besluit hier een dagje te blijven, ondanks het weer.

Dat geeft ons de gelegenheid om wat huishoudelijke klussen te doen, zoals de was en de binnenboel. Het weer is onduidelijk en of de was droog wordt moet nog blijken.
De mannen zorgen voor de schoonmaak van de hardware. De ramen glanzen weer. Helaas is Ruud wat te ijverig met de schoonmaak, want het schiet in zijn rug. Gelukkig niet direct de ergste pijn, maar genoeg om heel voorzichtig aan te doen.
Je kunt die man gewoon niet mee op vakantie nemen.

PiWi maken 's middags een wandelingetje en nemen een veldboeketje voor me mee. Ik zit op een muurtje aan het strand en kijk hoe de golven stukslaan op de rotsen en het strand. Boven zee en de bergen is de lucht loodgrijs.
Tegen vijven begint het weer serieus te regenen; dat betekent alles onder de luifel proberen kwijt te raken.

De rest van de middag gebruik ik om de weblog aan te vullen met nog niet geplaatste foto's en een verslag.
Ruud houdt zijn gemak met een boek. Rond etenstijd komen er opeens 10 Duitse campers het terrein op rijden. Anka komt blij even met ons buurten en vertelt dat er in juni een groep van 25 Nederlandse campers komt. Dat wordt inschikken.
De zon gaat uiteindelijk oranje onder boven zee, de wolken verdwijnen. Misschien komt het mooie weer er nu aan.