Een witte verrassing - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Een witte verrassing - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Een witte verrassing

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

20 April 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dag 9 20 april 2010 Ten Sleep, Wyoming - Moran Junction, Wyoming
zonnig en warm

Het is 10.00 uur geweest als we weer op weg gaan. Tot aan Worland rijden we door een fraai gekleurd bulten-landschap.
Worland is een keurig dorp in de Wind River Vallei, die tussen de Bighorn Mountains en de Rocky Mountains ligt. Behalve bruine koeien zien we regelmatig herten.
In de vallei zijn volop landbouw- en veeteeltbedrijven en het is er minder rommelig dan we gewend zijn.
Er zijn heel veel kerken (overal trouwens); misschien wordt hier wel orde en netheid gepredikt vanaf de kansel.

In Thermopolis (er zijn warmwaterbronnen) doen we boodschappen. Helaas geen wijn, maar wel vouwstoeltjes voor $ 5,- p.st.
We drinken koffie op het parkeerterrein en ik probeer of ik kan meeliften op een onbeveiligd netwerk. Dat lukt inderdaad.

Wind River Canyon is nauw en diep, de rivier loopt er nog door. Bij de verschillende gesteenten staan bordjes met de namen en de ouderdom. Miljoenen jaren!
Het aansluitende Boysen State Park is een kale bedoening. Het is een groot stuwmeer, met bergen vrijwel zonder begroeiing.
Er schijnen veel wilde bighorn schapen te zijn, maar wij zien ze niet. Tot aan de volgende grote plaats, Riverton is het bruin en dor en kaal.

In Riverton eindelijk weer een Wal Mart, voor de kaas en de wijn. Helaas mag deze geen drank verkopen, zodat we onze lekkere wijn niet kunnen krijgen.
Het is een flinke "stad". De brede hoofdweg heeft aan weerszijden grote supermarkten, benzinestations, autodealers en drankwinkels. Bij een van die laatste kunnen we redelijk geprijsde wijn kopen.

Inmiddels lonken in de verte de witte toppen van de Rocky Mountains. Eerst nog flink wat mijlen door een rauw landschap, met plotseling een flinke afgeplatte bergtop.
Crowheart Butte. Na Dubois (goede naam, de meeste gebouwen zijn van boomstammen gemaakt) verandert het landschap weer, we naderen Grand Tetons National Park.
De heuvels worden bergen. We moeten een pas over en dat brengt ons midden in een wintersportlandschap. Prachtig.

In het boek heb ik maar 1 camping kunnen vinden die open is en daar kunnen we gelukkig terecht. Het is kwart voor zes als we staan en dan kunnen we nog heerlijk in T-shirt buiten zitten.
Om ons heen overal sneeuw, maar toch heerlijk warm in de zon.

• 21 April 2010 - 08:39

Axel:

Weinig foto's van de witte verassing!

Het landschap is wel erg mooi om te zien!

• 21 April 2010 - 19:27

Bert En Riet:

Wat een schitterende reis maken jullie! Prachtige landschappen!
    Geniet ervan! Wij genieten van de foto's.
    Goede reis verder!

• 22 April 2010 - 08:13

Lisa En Jan:

Wij volgen jullie weer via je blog. Heerlijk om zo te reizen, veel plezier en stuur ons mooie plaatjes en je verhaal want dat is het spannendste om te lezen.

• 22 April 2010 - 14:03

Wil En Mieke:

Indrukwekkende landschappen, vooral veel leegte. In ieder geval weer eens flink los van het alledaagse.

• 22 April 2010 - 20:28

Ton En Tineke:

Leuk om jullie reis op afstand weer mee te maken.Mooie camper hoor!
    Groetjes van ons allemaal.