Dag 16 27 april 2010 Coulee City, Washi - Reisverslag uit Winthrop, Verenigde Staten van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Dag 16 27 april 2010 Coulee City, Washi - Reisverslag uit Winthrop, Verenigde Staten van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Dag 16 27 april 2010 Coulee City, Washi

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

27 April 2010 | Verenigde Staten, Winthrop

Dag 16 27 april 2010 Coulee City, Washington - Winthrop, Washington
Bewolkt, koud, veel regen

Als eerste komen we bij Dry Falls. We moeten er een stukje voor van de hoofdweg af en snappen niet wat er te zien zal zijn, alles is plat om ons heen.
Wat blijkt, wij zitten boven op een plateau en bij Dry Falls is te zien hoe de kracht van ijs en water een enorme waterval hebben geschapen, die nu droog staat.
Zie de verklaring bij de foto's. Het is indrukwekkend om te zien.

Het plateau gaat nog een poosje door, terwijl we verder naar het westen rijden. Eenzaam en leeg. Het is geen wonder dat sommige mensen dat kennelijk niet uithouden.
Of ligt het ergens anders aan dat er zoveel huizen en boerderijen verlaten zijn?
In al deze lege contreien valt het ontbreken van bomen ook erg op. Soms rondom een boerderij een paar, maar verder niet.

In Douglas staat een General Store uit 1904, met waarschijnlijk even oude brandweerauto ernaast. Er staan maar een paar huizen, maar wel een fraaie kerk.
Waterville is iets groter en heeft gelukkig een benzinestation.

Dan komt er een bordje: trucks check your brakes here! Er volgt een helling van 6% gedurende 9 km en we zitten weer tussen de bergen in plaats van erop.
Bij Orondo komen we weer bij de Columbiarivier en die "volgen" we in noordwaartse richting. In het dal wordt fruit geteeld.
Heel veel fruitbomen staan in de bloei, van miniboompjes tot zware, flink gesnoeide (kersen)bomen. Bij sommige fruitbedrijven staan rijen miniscule huisjes.
We denken dat ze voor de plukkers bedoeld zijn. Mij doen ze denken aan slavenhuisjes.

Ondertussen regent het maar door, maar af en toe zien we ergens een blauw stukje lucht. Bij Pateros laten we de Columbia achter ons en rijden door het lieflijke dal van de Methow rivier.
Via een paar kleine gehuchten en het verrassend flinke dorp Twisp, waar we even boodschappen doen bij een onwaarschijnlijk rijk gesorteerde supermarkt, komen we in Winthrop.
Een stukje de bergen in ligt het Pearryginmeer en daar vinden we, aan het eind van de regenboog, een mooie, aan het meer gelegen camping.
Vanaf dat moment klaart het op, dus de stoelen kunnen weer naar buiten.

Dry Falls and rain falls.

• 28 April 2010 - 19:40

Corrie Castricum:

Birgit, wat maak je toch een beeldende verslagen. In alle zinnen zit zo veel informatie, je ziet het voor je.
    Ruud, prachtige foto's !

Jullie maken een geweldige reis.
    Hoe veel km/miles hebben jullie al afgelegd en hoeveel hebben jullie er nog voor de boeg?

Hier alles prima, lekker weertje maar voor Koninginnedag schijnt het minder te worden.
    Maar de weersvoorspellers hebben lang niet altijd gelijk!
    De groeten van Ton en Corrie Castricum