Campéche - Mérida - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Campéche - Mérida - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Campéche - Mérida

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

01 Februari 2007 | Mexico, Mérida

Dag 18 Spontaan herstel van een fototoestel

Onrustige nacht, weer last van mijn ingewanden. Ruud heeft er gelukkig niet veel van gemerkt. Hoewel ik langzaam ontbijt, moet al even weg tussendoor.
Na ontbijt toch nog even op bed gaan liggen; de anderen pakken vast de bagage. In de receptie wachten we terwijl Wil geld gaat pinnen. Het duurt lang voor hij terug is, er waren 15 mensen voor hem.

Het hotel heeft een taxi gebeld, want in deze straatjes rijdt er geen. We hebben mazzel met de buskaartjes, we kunnen 10 minuten later al vertrekken.
Aangekomen in Mérida, winnen we informatie in bij de touristinfo. Wil en Ruud kopen kaartjes voor de Puuc-toer morgen en we krijgen het adres van een hotel. Met de taxi rijden we naar het hotel, El Jardin. Het heeft een onopvallende gevel, afgezien van de planten ervoor, en staat in een armoedige straat.

De kamers blijken ruim en de badkamers schoon. We parkeren onze tassen, lopen naar het centrum, waar we wat eten. Daarna op zoek naar de fototoestelservice. Op het moment dat Ruud wil demonstreren dat de lensschuif niet meer dicht wil, gaat het ding wél dicht. Na zo'n 10 dagen kapot te zijn geweest doet het ding het opeens weer! Nou ja, blij toe.

Het museum waar we heen wilden, laten we voor wat het is. Wil en Mieke gaan naar de Mercado, Ruud en ik wachten op bankje op een klein pleintje.
Omdat ik er inmiddels weer vrij beroerd aan toe ben gaan we terug naar het hotel, waar ik het bed in duik en direkt in slaap val.

De anderen gaan later nog uit eten, slaan proviand in voor morgen en lezen buiten nog een tijdje.
Ik heb alleen maar geslapen en geslapen tot de volgende ochtend.