Creel - Chihuahua - Mexico City - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Creel - Chihuahua - Mexico City - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Creel - Chihuahua - Mexico City

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

19 Februari 2007 | Mexico, Mexico-stad

Dag 36

Om 07.30 uur ontbeten bij Lupito. Koffer en tassen ophalen en naar de bus, die pas om 09.00 uur vertrekt, een half uur te laat. Wachten dus.
Gelukkig kunnen we in het winkeltje binnen zitten. Het is koud. Het sneeuwt zelf een beetje en er waait een straf windje, die het zand lekker in het rond waait.
De bus gaat eerst nog een poosje door de bergen, we zien vers gevallen sneeuw op de hellingen. In de veelal, bijna onbestrate dorpen onderweg, waait het fijne zand de mensen om de oren.
Ook sneeuwt het een beetje in een plaatsje waar we lang stilstaan (Juanito o.i.d). Eenmaal uit de bergen komen we door land- en tuinbouwgebied.
Alles is kaal in deze tijd van jaar. In de fruittuinen hangen de opgerolde netten klaar om over de bomen te gaan. We komen door Chauatémoc (?), de Mennonietenstad, maar afgezien van een standbeeld van een Mennoniet is daar niets van te merken.
Het is weer een stoffige, oninteressante Mexicaanse rechttoe rechtaan stad. In Chihuahua is ook niets spannends te zien, als de bus er door rijdt. Mieke en Wil zien aan hun kant beeldjes van chihuahua hondjes langs de weg.
Het busstation ligt ver buiten de stad en het vliegveld, waar we vervolgens met een taxi heengaan, nog verder. We gaan naar de Aero Mexico balie en kunnen zo vier plaatsen kopen voor de vlucht van 17.05 uur naar Mexcico City.
Onze bagage wordt meteen ingecheckt. De wachttijd doden we in het restaurant met lunch en espresso's en een boek. De vlucht is voorspoedig.
Vanuit de lucht zien we tussen al het geel af een toe een groene cirkel, of deel daarvan. Daar staat dan zo'n grote beregeninginstallatie boven.
De bewolking zorgt voor mooie lichteffecten op het land, totdat we boven de wolken gaan vliegen. Het is donker als we boven Mexico City aankomen, je kunt de uitgestrektheid ervan goed zien!
Taxi naar het hotel, waar ze ons nog kennen en gelukkig 2 kamers voor ons hebben. We eten (prima) in het hotelrestaurant en leggen een kaartje in de lounge. We hebben nog geen zin om voor morgen iets te plannen.