Rustdag in Alexandropoulis (Gr) - Reisverslag uit Alexandroupolis, Griekenland van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Rustdag in Alexandropoulis (Gr) - Reisverslag uit Alexandroupolis, Griekenland van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Rustdag in Alexandropoulis (Gr)

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

08 Mei 2012 | Griekenland, Alexandroupolis

Heel vroeg was het niet vanochtend. We halen brood bij een prachtige bakkerij/patisserie 100 meter van de camping. Er zijn nog net 2 broden. We kunnen de koekjes niet weerstaan.

We besluiten de stad te bekijken, dat kunnen we lopend af. Het is geen mooie stad, ook geen vervelende stad, er hangt een ontspannen sfeer. De kerk die we bekijken is bijzonder mooi van binnen, wel veel goud, maar ook prachtig beschilderd.

Overal staan de rozen uitbundig te bloeien. We kopen een lekker ijsje in een van de vele bakkerswinkels. De straatjes in het centrum die naar het water lopen staan vol tafels en stoelen en lounge-sets en deze worden druk bezeten. Het is rond lunchtijd en dat doen ze vol overgave.
De haven stelt niet veel voor. We bekijken de vuurtoren en lopen door het park langs de zee terug naar de camping. In het park zijn alle bankjes bezet door beduimelde mannetjes die blackjack, domino, kaart of schaak spelen.

Iedereen wil weten of we uit Germania of Bulgaria komen. Als we zeggen dat we uit Holland komen gaan de duimen omhoog en zeggen ze Holland good! Volgens een Griekse man, die bij Porsche in Duitsland heeft gewerkt, zijn het allemaal niet werkende Russen, Armenen en Oekrainiërs.
Zo heeft ieder land zijn "uitvreters".

Internet blijkt het hier af en toe te doen, dus geskypt met Kirsten en de eerste verslagen op de site gezet. Later in de middag zijn we nog gaan kijken bij de kerk hier in de buurt, maar die bleek dicht.
Gelukkig was de minimarkt er vlak bij wel open. Verder lekker gelezen. Ruud heeft zich op 10* sudoku's van Piet gestort en is onbereikbaar geworden.
In de verte onweer, hier alleen windvlagen. Nog laat in de avond de eerste foto's op de site gezet.

• 10 Mei 2012 - 17:08

Sag:

Een dag te laat maar als nog gefeliciteerd Wien!!
    Leuk dat jullie op dezelfde camping zijn geweest en grappig dat het nog hetzelfde is behalve dat Dodo het lekker doet en jullie niet naar de garage hoeven.