Zondag, rustdag Tulln - Reisverslag uit Tulln, Oostenrijk van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Zondag, rustdag Tulln - Reisverslag uit Tulln, Oostenrijk van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Zondag, rustdag Tulln

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

17 Juni 2012 | Oostenrijk, Tulln

Alweer een schroeihete dag vandaag. Bijna geen wind, dus we moeten echt de schaduw zoeken. Pas om een uur of twee komen we in beweging en lopen een klein stukje langs de Donau en langs het Aubad terug.
De Donau stroomt hier kaarsrecht, tussen met grote stenen verstevigde oevers. Over het fietspad waar we lopen, komen de Donaufietsers ons aan alle kanten voorbij.

Tegen vieren gaan PiWi en ik naar het Aubad (gratis kaartjes) om onze verhitte lijven in het water te koelen. Het is een groot meer met heel veel ligweiden en speelplaatsen voor kinderen.
Het is er erg druk, maar desondanks is er nog plek zat om te zitten of te liggen. Het zwemmen verkwikt ons en we kunnen de rest van de dag wel aan.

We willen eten bij het restaurant, maar daar is het zo druk (badgasten), dat we pas om 20:15 uur terecht kunnen. Alle buitentafels zijn dan nog bezet, maar we krijgen een tafel naast de halfopen zijkant, waar het ook wel aangenaam is.
Lekker gegeten. In het restaurant stond de TV niet aan, maar Ruud en Piet hebben op Hendrik nog de 2e helft van Nederland _ Portugal kunnen zien; alweer geen succes.
Ik heb de wedstrijd aan de binnenkant van mijn oogleden bekeken.