Tulln - Eging 318 km - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Tulln - Eging 318 km - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Tulln - Eging 318 km

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

18 Juni 2012 | Duitsland, Berlijn

We zitten in een hittegolf zo langzamerhand en vandaag is het heetst tot nog toe. We slaan nog even wat Grüner Veltliner (witte wijn) en rode wijn in bij de Spar en dan gaat het richting Duitsland.
De reis verloopt voorspoedig; voor de voortstuwing is het prettig dat de wind van achteren komt, maar voor ons in de cabine is het minder prettig. De warmte van de motor en de zon op het raam, doen de temperatuur tot tropisch stijgen.
De ventilator blaast wel, maar het is warme lucht en de arko kan het niet aan.

We zijn al vroeg in de middag bij de camping in Eging an See en na een kopje thee lijkt het ons een goed plan om naar de See te gaan. We moeten wel een colletje nemen, maar komen dan toch bij een plek waar we te water kunnen.
Het is heerlijk om zo even af te koelen. De rest van de dag brengen we zwetend in de schaduw door.

Eten koken is een uitdaging: hoe voorkom je dat het zweet in de pan terecht komt!
Mijn kip moet cordon blue worden (ja, we eten culinair verantwoord) en heeft prikkers nodig, maar die heb ik niet. Wien heeft 2 cocktailprikkers en samen met spaghetti"stokjes" komt het helemaal goed. Voordeel is dat de spaghetti mee gaar wordt, je merkt er niets meer van.

's Avonds het bij nu gebruikelijke ritueel: de mannen kijken voetbal, de vrouwen babbelen en drinken wat.

• 19 Juni 2012 - 06:44

A:

De arko werkt alleen als het koud is buiten... maar dan heb je hem niet nodig.

• 19 Juni 2012 - 13:44

Lennard:

In mijn woordenboek is arko: Alle Ramen Kunnen Open.

Dat gaat toch wel??