Gemiler baai - Pamukkale 262 km - Reisverslag uit Hieropolis, Turkije van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Gemiler baai - Pamukkale 262 km - Reisverslag uit Hieropolis, Turkije van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Gemiler baai - Pamukkale 262 km

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

18 Mei 2012 | Turkije, Hieropolis

Regen en onweer waren ons deel vannacht. Ook vanochtend regent het flink als we klaar zijn om weg te gaan. Ruud laat DoDo eerst een flink kwartier warmlopen en de stenen en wiggen om zonodig achter de wielen te leggen, liggen klaar bij de deur.
Na 3x sputteren start ze en gelukkig neemt ze de hellingen zonder problemen. Eén keer moet de eerste versnelling er even aan te pas komen, maar verder gaat het goed. Opluchting is ons deel.

De rest van de reis naar Pamukale gaat zonder problemen. Bij Kemer enige verwarring door de wegwerkzaamheden, maar dat herstellen we snel. Hoge bergen weer. We komen een vrachtwagen op weg naar beneden tegen, waarvan de chauffeur de krant leest.
Het weer is niet best, we rijden op zeker moment door de laaghangende bewolking.

Bij Kinik zien we de besneeuwde top van een berg van 2604 m hoog. Het weer klaart wat op. We rijden een hele tijd op een hoogvlakte op zo'n 1100 m. en de zon en schaduw van de wolken zorgen voor een mooi kleurenspel op de bergen rondom.
Bijzondere landschappen, soms zelfs een beetje steppe-achtig. Het is er koud. Veel kassenbouw en marmergroeven. Goede, lange rechte wegen.
De witte bloemen die we af en toe op de velden zien, zijn witte papavers. Heel mooi.

Dan de berg af naar Denizli en vandaar naar Pamukkale.
De camping die we uitgezocht hadden blijkt veel te klein (2 plekken en een ervan is bezet), maar we worden geloodsd naar een andere plek bij hotel Dolphin Yunus.
Mooi grasveld, stroom, warm water en douches, zelfs een zwembad.

We insstalleren ons en lopen dan vast even naar de kalkberg en door het dorpje. Lekkere kersen gekocht.
's Avonds eten we uitstekende voor 10 euro de man een 3-gangen maaltijd met plaatselijke wijn erbij in "ons"hotel.