Feketic (SRB) - Korinos (Gr) 835 km - Reisverslag uit Korinós, Griekenland van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Feketic (SRB) - Korinos (Gr) 835 km - Reisverslag uit Korinós, Griekenland van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Feketic (SRB) - Korinos (Gr) 835 km

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

05 Mei 2012 | Griekenland, Korinós

Na een alomvattende douche (verroeste douchekop die alle kanten op spuit) en ontbijt in de ochtendzon vertrekken we. Gelukkig doet de "buurman" de andere slagboom open als hij ziet hoe we moeizaam proberen de takken van gisteren te vermijden (waardoor de schoorsteen toen van het dak is afgebroken).
Nauwelijks verkeer op de snelweg. We zien een aangereden ree langs de kant liggen en vragen ons af waarom hij niet is meegenomen. tegen de middag tanken we en eten vast een broodje in het keurige, uitgebreide tankstation. Ook hier is iedereen weer even aardig.
Vervelend dat je door kranten en TV toch een bepaald beeld hebt van Servië, wat in ieder geval nu, niet terecht is.

De nieuwe rondweg om Beograd blijkt nog niet helemaal klaar en we moeten via de stad. Lange file, die naar later blijkt, veroorzaakt wordt door de zaterdagmarkt.
Deze wordt gehouden vlak voor de oprit naar de snelweg. Overal staan autoos geparkeerd, die ook weer weg willen en daardoor steeds het verkeer ophouden. We zijn er zeker 3 kwartier mee bezig.

Ten zuiden van Beograd wordt het landschap bergachtiger en op een gegeven moment is de snelweg op en gaat het verder via een 2-baansweg door de bergen. Prachtige rit.
Om 17.45 uur zijn we bij de grens van Macedonië en ook hier grote stukken 2-baans weg door de bergen. Omdat we lekker opschieten, besluiten we door te rijden naar Korinos, waar Piet en Wien op ons wachten.
De grens met Griekenland is vlot genomen en dan rijden we op een snelweg met aan weerszijden prachtige begroeiing, gele brem, witte acacia, spirea. Door het lichtgekleurde wegdek ziet het er allemaal heel vriendelijk uit.

Aan het laatste stuk van Thessaloniki naar Korinos lijkt geen einde te komen. De zon gaat prachtig onder, de berg Olympus laat zijn witte hoed zien, maar wij zitten er een beetje doorheen.
Dan brengt Hendrik ons ook nog eens op de verkeerde plaats (waarschijnlijk een coördinaat fout ingevuld), maar uiteindelijk komen we toch om ca. 20.45 uur op de camping aan.
Piet en Wien zijn verrast ons een dag eerder dan gepland te zien. Als we de camper gesettled hebben krijgen we lekkere feta en crackers, want we hebben nog niet gegeten. Een biertje en later nog een paar glaasjes ouzo, stomen ons klaar voor een welverdiende nachtrust.