Lutjewinkel - Keulen - Frankfurt - Ladeberg - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Lutjewinkel - Keulen - Frankfurt - Ladeberg - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Lutjewinkel - Keulen - Frankfurt - Ladeberg

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

02 Mei 2012 | Duitsland, Heidelberg

Lutjewinkel -Ladeberg (bij Heidelberg) (Dld)

Om 10 over zes zet Ruud een kopje thee bij mijn bed; een duidelijk signaal. Om acht uur zijn we er helemaal klaar voor en doen de deur achter ons op slot.
Nog even tanken en dan richting de A7. Ter hoogte van Aartswoud vraagt Ruud of de autopapieren meegekomen zijn. Niet dus. Retour Mientweg en zo vertrekken we dan om 08.40 uur ten tweede male.
We gaan voorspoedig, ik val diverse malen in slaap tijdens het rijden en Ruud moet een keer stoppen voor een powernap.

Dankzij Axel hebben we nu een "muziekdoos", die hij heeft aangesloten op de boxen. Nu kunnen we met een kabeltje naar onze eigen Hendrik de Navigator deze ook over de boxen laten gaan, zodat we kunnen horen wat er gezegd wordt.
In de muziekdoos zitten radio/CD/MP3 en ook een tomtom die we verder niet gebruiken. Sagra heeft een USB-stick vol met muziek gezet, zodat we nu geheel in de 21ste eeuw zijn ingetreden qua techniek.
We beginnen al aardig aan Hendrik te wennen en genieten van het gemak ervan bij ingewikkelde kruispunten enzo.

Onderweg staan de koolzaadvelden in de bloei en zijn er zoals altijd in Duitsland wegwerkzaamheden.
Nadat we getankt hebben lijkt DoDo even niet te willen starten en de schrik slaat ons om het hart. Bij de derde poging komt ze hoestend in beweging, waarbij er enorme wolk uit de uitlaat komt.
Ik heb een camperplek gevonden in Ladeberg, iets voor Heidelberg en Hendrik levert ons daar keurig af, aan de Neckar. Alleen, de plek is de plek niet meer. Als Ruud iemand vraagt waar de plek dan wel is, rijdt een aardige man voor ons uit er naar toe.

Van de eigenaresse van het mooi gelegen, nog vrij maagdelijke terrein, horen we dat de gemeente de camperplek bij de Neckar heeft opgeheven, die was te klein. Nu heeft zij als particulier een mooie plek gecreëerd. Net 5 dagen open en er staan al 8 campers.
Op haar aanraden llopen we naar het schattige Altstadtje en drinken daar een lekkere pils op het plein.
Na een bordje snert nog even lezen, maar om half tien liggen we voor pampus.