Grotten van Hercules - Reisverslag uit Tanger, Marokko van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Grotten van Hercules - Reisverslag uit Tanger, Marokko van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Grotten van Hercules

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

17 April 2013 | Marokko, Tanger

17 april 2013 Achakhar

We slapen een stuk beter dan gisteren, maar zijn vroeg wakker. Het tijdsverschil heeft daar zeker mee te maken; het is hier 2 uur vroeger.
Mooi weer, stevige koelende bries. Ik haal brood bij een winkeltje aan zee, naast de grotten van Hercules. We hebben al teveel hele mooie grotten gezien om hier naar toe te gaan.

Piet en Ruud buigen zich over de route van morgen, ik ga verslag doen van de afgelopen dagen. Zodra ik kan internetten moet ik ook uitzoeken waarom Ruud zijn telefoon het hier niet doet.
Via de telefoon kan ik de klantenservice niet bereiken. Mijn beltegoed is laag en opwaarderen lukt ook niet via de telefoon. Stomme Vodafone, waarom hebben wij toch altijd telefoon problemen in het buitenland.
Omdat het vlees in de vriezer gisteren deels is ontdooid, bak ik alvast 2 porties shoarma voor vanavond.

's Middags zijn we naar de zee gelopen. Op deze plek is het allemaal vulkanisch gesteente, waar de zee zich op uitleeft.
Prachtige lange brekers en blowholes. Overal zijn terrasjes gemaakt, er zijn veel mensen. Boven bij de rotonde staan tientallen taxi's en beneden op het parkeerterrein heeft de parkeerwacht het reuze druk.
De zee verveelt nooit, het golven patroon verandert steeds en we blijven dan ook een hele tijd kijken en luisteren.

In het restaurant is een wifi zone, daar brengen we een uur door, met matig succes. De teksten lukken net, maar met de foto's is het minder. Omdat het al laat wordt en PiWi bij ons komen eten, heb ik niet voldoende tijd om het Vodafone probleem op te lossen.
Misschien morgen?

• 19 April 2013 - 17:26

Sonja:

Waarom noemde je het stuk van 15 april Toeval bestaat? Heb ik iets gemist? Gebeurt me wel vaker. En was je in Sluis niet op zoek naar Woezel en Pip? Daar had ik toen nog nooit van gehoord maar in de mailing van AH staan deze week rompertjes, slabbetjes en pyama's van Woezel en Pip. Inslaan?
    Het heeft hier gisteren knoerthard gewaaid. Vandaag is het rustiger, wat kouder, maar de natuur is aan een inhaalrace begonnen. Elke dag als ik naar huis rijd zijn de bomen groener en ik begrijp bijna waarom de Engelsen het voorjaar Spring noemen, allerlei bloesemtakken en kastanjeknoppen zijn aan het openspringen. Zondag geeft Hoor Haar met het andere koor van onze dirigent een concert in Den Haag. Ik zie net een hommel? in een spleet van de spouwmuur van de berging verdwijnen. De afgelopen week zijn de mieren al bezig geweest om zich toegang tot ons huis te verschaffen, voor een aantal met dodelijke afloop, wij hebben dapper weerstand geboden. Nu ga ik op google kijken waar Achkahar ligt.

• 19 April 2013 - 19:45

Sag:

Wat een gezellige hak op de tak reactie van Sonja. Ik snapte het toeval ook niet helemaal. Ik heb vandaag gehoord dat ik volgend jaar groep 8 mag doen, helemaal goed dus, samen met Corine dus dat is gezellig. Hier ook een koningin bij gezien (heb net geleerd dat alle eerste bijen die je ziet koninginnen zijn) Maandag lekker in de zon in de tuin gezeten na er een paar uur in te hebben gewerkt.

• 21 April 2013 - 20:32

Kirsten:

Zo te lezen is de rust weder gekeerd afgezien van het Vodafone probleem dan.
    Mooie foto's. De kust lijkt wel vulkanisch.
    Later.