Golfballen op het strand - Reisverslag uit Berck-Plage, Frankrijk van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Golfballen op het strand - Reisverslag uit Berck-Plage, Frankrijk van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Golfballen op het strand

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

29 Mei 2013 | Frankrijk, Berck-Plage

29 mei 2013 Chartres - Berck Plage 293 km

Stilte alom vannacht, we slapen als ossen. We hebben geen haast want e hebben maar een kort traject bedacht voor vandaag.
We rijden een rondje om de kathedraal van Chartres en nemen de N154 naar Rouen via Dreux, Evreux en het mooie plaatsje Pont de l'Arche.
Mooie camperplaats aan de Seine, iets om te onthouden.

De D6015, waar we na Louviers op komen is een mooie weg die deels langs de Seine loopt. In Rouen nemen we een foute beslissing en komen daardoor (na correctie van Hendrik) in Les hautes de Rouen terecht. Het is een hooggelegen deel van de stad, met op de berghelling een groot kerkhof (mooi uitzicht voor de ingelegenen en voor ons).

Van hieruit zitten we zo weer op de A28. Tot onze verrassing is het gebied waar we door rijden heel heuvelachtig en erg aantrekkelijk. Veel koolzaadvelden,. afgewisseld met het frisse groen van jong graan. Mooie wolkenlucht erboven, wat kan een mens nog meer verlangen.

In de buurt van Abbeville nemen we de D1001, die ons door Nouvion leidt. Volgens mij speelt zich hier de serie Allô Allô af. We komen niet door het centrum en kunnen dus niet checken of het café van René er echt staat. Einddoel is Berck-Plage, waar een camperplaats is vlak bij het strand. Volgens de gids is het een drukbezochte camperplek, dus we hopen dat er nog plaats is.
Er staan welgeteld 2 camper(tje)s, dus dat valt nogal mee. Voordat we naar het strand lopen nemen we eerst een pilsje. Terwijl we dat opdrinken begint het te regenen, dus het strand moet even wachten.

Als we tussen de buien door een kijkje nemen, zien we een soort Kurhaus-achtig gebouw in zuidelijke richting en een 5-tal, half omgevallen, bunkers in noordelijke richting.
Lopend langs het strand zien we plots een paar witte balletjes, het blijken golfballetjes te zijn. We zien er nog veel meer en uiteindelijk gaan we met 26 stuks terug naar de camper. We zijn heel erg verkleumd en erg blij, dat we van tevoren de kachel hebben aangezet!

De rest van de avond en nacht regent het.

• 30 Mei 2013 - 23:06

Trix:

Hallo Birgit en Ruud,
    Ik ben net terug van een weekje Toscane en val bijna van mijn stoel, mijn hele postbus loopt vol met weblogs van jullie. Tsjonge, wat een nijverheid. Maar wel heel leuk om te lezen hoor. Ik ben nog niet helemaal bij. Fijne dagen en een goede reis verder. Hartelijke groeten van Trix