van kust naar kust - Reisverslag uit Paralía Skotínis, Griekenland van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu van kust naar kust - Reisverslag uit Paralía Skotínis, Griekenland van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

van kust naar kust

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

01 Juni 2014 | Griekenland, Paralía Skotínis

01 juni 2014 Stilida (Gr) - Paralía Skotinis (Gr) 183 km

Op de een of andere manier hebben we niet zoveel zin om hier nog een dag te blijven. Het waait weer, er komen weer donkere wolken aan, Ruud heeft last van de minivliegjes en de mieren zijn er ook nog steeds.
We gaan vast een trajectje verder noordwaarts. Het stuk oostkust onder Thessaloniki barst van de campings en in Paralía Skotinis vinden we een ACSI-camping.

Bijna de hele weg rijden we over de tolweg. Aan weerszijden en in de middenberm rose oleanders.
Volgens mij word je rijk als oleanderkweker voor de overheid. Erg aantrekkelijk om tussen te rijden. Het landschap is licht geaccidenteerd en er wordt veel graan verbouwd. Veel bruingeel, met hier en daar een groen vierkant ertussen. Ook redelijk veel velden met zonnepanelen.

De doorsteek naar de kust gaat door een smalle kloof. Via een idiote aanrijroute komen we bij de camping (zonder navi hadden we het nooit gevonden). Het is zo'n typische Zuid-Europese camping met veel seizoenplaatsen. De caravans-met-voortent worden overdekt met grote zeiltenten en voorzien van hekjes, gordijnen en wat al niet. Airco's, koelkasten, TV's allemaal buiten onder het enorme afdak.
Gezellig is het niet. Deze camping heeft gelukkig ook heel veel bomen.
Waar we gisteren stonden waren de bomen nog klein en er werden van de groene netten opgehangen tegen de zon.

Het is zondag en er zijn veel mensen bezig hun plek weer woonklaar te maken.
Het zandstrand is breed en mooi, met van die parasols-met-ligbed plekken. We brengen een bezoekje aan de supermarkt net buiten de poort, gewoon open, geen siesta, om brood te kopen. Ze hebben er van alles.
De rest van de dag doen we buiten de gebruikelijke activiteiten niet veel meer. Om niet te hoeven meekijken en -luisteren met de TV van de overburen met hun 2 kinderen, verhuis ik met mijn boek naar de andere kant van de. Later gaan ze naar het strand en wordt het weer rustig. Als dit tentenkamp vol is zomers, zal het een kakefonie zijn.