Rustdag - Reisverslag uit Trosa, Zweden van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Rustdag - Reisverslag uit Trosa, Zweden van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Rustdag

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

31 Mei 2011 | Zweden, Trosa

dinsdag 31 mei 2011 Trosa (Z)

Klinkt een beetje vreemd, maar dankzij het gehaast gisteren, kunnen we ons vandaag een dagje rust veroorloven. Het is mooi weer en we liggen goed op schema.
Eerst een beetje lezen, dan een wandeling naar en door het dorp gemaakt en een broodje gegeten.

Er is een grote jachthaven en het is duidelijk een toeristendorp. Nu is het nog niet erg druk. Er is een camperplaats aan de haven, waar 6 campers staan, maar als we teruglopen zijn het er al 2x zoveel.

Op het schiereiland staan veel mooie huizen, vrijwel allemaal van hout en in pasteltinten of rood geschilderd. Sommige mensen zien kans om op de walvisrotsen toch een mooi tuintje te creeëren, echte rotstuinen dus.
De rest van de middag gelezen in de zon.

De god van Wifi had ook een rustdag; geen verbinding vandaag.

• 01 Juni 2011 - 17:04

Sag:

Fijn om van jullie te horen, ik begon me al ongerust te maken dat we nog geen waarbenjijtje hadden ontvangen.
    Hier heeft Y de waterpokken. Afwachten dus of de andere twee volgen. Ze heeft er wel veel last van gehad maar nu lijkt het beter te gaan. Ze kreeg ook meteen een boventand dus de ziel had het wel te verduren. B heeft vandaag met Mel gezwommen (ik had een studiedag) ze hadden het naar hun zin helaas moest Y veel huilen. I krijgt extra meds tegen de reflux en dat lijkt wel aan te slaan. De dokter was er van overtuigt dat ze daar last van heeft en daarom zoveel moet huilen.
    Verder hebben ze besloten om het PGB maar af te schaffen, 10% van de budgethouders behouden het budget en dat zijn alleen de mensen die al een indicatie hebben voor een instelling, daar hoort I niet bij al zouden we die indicatie mochten we dat willen zo kunnen krijgen natuurlijk. Dus maar weer een briefje naar de staatssecretaris gestuurd maar dat maakt natuurlijk geen F... uit.

Verder geen nieuws van het front. Ik zou zeggen geniet!! Het ziet er allemaal weer prachtig uit.

• 01 Juni 2011 - 17:05

Sag:

Ps: hoe zijn jullie VIP geworden????

• 02 Juni 2011 - 19:45

Bertenriet:

Hé Ruud en Birgit.
    Jullie vertrokken op de dag dat wij weer thuis kwamen uit Down Under.
    Wij hebben genoten. Hoop voor jullie hetzelfde!
    Goede reis en geniet van al het moois dat jullie zullen tegenkomen!