Een drukke dag - Reisverslag uit Trelleborg, Zweden van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Een drukke dag - Reisverslag uit Trelleborg, Zweden van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Een drukke dag

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

04 Juli 2011 | Zweden, Trelleborg

maandag 4 juli 2011 Trollhättan (Z) Trelleborg (Z) 424 km

Het weer is evenals gisteren bewolkt maar warm. Er wordt druk gewerkt aan de verbreding van zowel de weg, als de spoorweg en dat levert de nodige obstakels op.
Ik maak nog een navigatiefout met alle wegversperringen e.d., zodat we ons weer een beetje in de nesten werken, maar alles komt goed.
We komen door het dorpje Lilla Edet en daar blijkt de fabriek van Edet en Tork te staan.

In Göteborg parkeren we ergens aan de zuidkant en als ik een parkeerkaartje wil kopen vind ik een bankpas nog in de automaat. Er komt net een parkeerwachter langs, die geef ik hem maar. Hij belooft er werk van te maken.

We hebben 1,5 uur en die lopen we in redelijk gestrekte draf langs een kerk, de haven en de oude binnenstad. Het is geen stad, die ons in vervoering brengt. Geheel tegen onze gewoonte in, lunchen we lopende voort op een McD burger en friet.
Het kost enige moeite en heen en weer rijden om de stad uit te komen, maar uiteindelijk vinden we de E6 naar Malmö en verder.

Landschappelijk is het ongeveer hetzelfde als gisteren, iets drukker, meer industrie, grotere steden. De eerste klaprozen en korenbloemen doen hun intrede. Het graan is hier al goudgeel.
Waar we langs de kust rijden, zjn geen dijken en we rijden op zeeniveau. Er is hier geen eb en vloed.

We willen kamperen in Falsterbo, op een schiereiland aan de zuidwestelijke hoek van Zweden.
Onderweg verandert het weer voortdurend, dan weer is het zonnig, dan weer heel donker. In Falsterbo heeft het net geregend. Bij de camping is het erg druk, de camping staat propvol. Verkeersregelaars alom. Het blijkt de week van de Falsterbro Horseshow te zijn. We maken rechtsomkeert en gaan richting Trelleborg.

We komen langs de golfbaan, maar daar is slechts een klein parkeerterreintje bij. Verder door de inmiddels weidse dreven over een smal weggetje. Vlak voor we bij de grote weg terug zijn komen bij een prachtig plekje. Rood-wit-blauw op de taluds, een rood/wit kerkje op de achtergrond.
Vlak voor Trelleborg is een camperplaats, waar het flink vol staat.

Het is ondertussen half negen en we hebben trek, dus eerst rijden we door naar de stad.
We vinden een mooie parkeerplek, die maar € 0,50/uur kost en we besluiten daar te lekker te blijven staan. We eten bij het drukke restaurant Instanbul vlakbij, alweer patat. Op het terras, onder de zonwering en met een terrrasverwarming naast ons. Het begint te regenen, maar we kunnen lekker blijven zitten. Ze hebben Leffe blond, dus alles komt weer goed.

Terug bij DoDo begint het echt te plenzen, maar wij zitten gezellig droog en zuchten nog eens na over deze drukke dag.