Lutjewinkel - Reisverslag uit Lutjewinkel, Nederland van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Lutjewinkel - Reisverslag uit Lutjewinkel, Nederland van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Lutjewinkel

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

01 Mei 2012 | Nederland, Lutjewinkel

01 mei 2012 Lutjewinkel

Morgen gaan we echt met vakantie, maar vandaag is ook al een bijzondere dag, de dag waarop we Kirsten, Lennard, Maren en Boas naar Schiphol gaan brengen.

Voor hen is het het begin van een nieuw bestaan; wonen en werken in Paramaribo, Suriname. Zowel voor hen als voor ons een nogal onwerkelijk idee; wat weten we nu eigenlijk écht van Suriname en haar inwoners?
Van de Decembermoorden, de onafhankelijkheid en Desi Bouterse weten wij nog wel iets, maar van de ontwikkelingen daarna?

Het afscheid van alle familieleden op Schiphol is wel een beetje emotioneel, maar ze gaan het avontuur dapper tegemoet.
We kijken en zwaaien tot ze door de douane zijn en dan keren we terug naar de dagelijkse werkelijkheid.

Die bestaat uit het verder rij- en woonklaar maken van DoDo, zodat we morgenochtend op tijd kunnen vertrekken. Nog wat laatste werkzaamheden in en rond huis, bridgen (Birgit) en op tijd naar bed (Ruud).
Morgen begint óns avontuur!

• 08 Mei 2012 - 13:34

A:

Misschien moet je wat eerder tanken, bijna leegrijden geeft nog wel eens problemen door verontreiniging in de tank bij diesels. Als je daardoor problemen met de aanvoer krijgt is het heel verl werk om dat weer goed te krijgen. (gister op discovery gehoord)

• 08 Mei 2012 - 13:43

Cees- Liesbeth:

Nu al een leuk uitgebreid verslag. Hopelijk vindt do-do het ook leuk[A. zou wel eens gelijk kunnen hebben]. anders naar de monteur en karren maar, het bizondere aan alles is dat jullie ras optimisten zijn. Gelukkig. Nog een goeie reis , geniet met volle teugen.

Groet en kus.

Cees-Liesbeth