Dwaaldag - Reisverslag uit Port Townsend, Verenigde Staten van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Dwaaldag - Reisverslag uit Port Townsend, Verenigde Staten van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Dwaaldag

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

01 Mei 2010 | Verenigde Staten, Port Townsend

Dag 20 1 mei 2010 Deception Pass State Park, Washington - Port Townsend, Washington
Bewolkt, later zonnig.

Gisteravond en vannacht heeft het zo veel geregend, dat het nooit meer leek op te houden. Maar, als we vanochtend om 9.30 uur (!) wakker worden, druppelt het nog wat na en dan houdt het op.
We nemen onze tijd en pas tegen de middag verlaten we de camping. Net er buiten parkeren we de auto, want we gaan een trail lopen naar Cornet Bay.

Ondanks een overzichtskaart komen we er niet echt uit. De aanwijzingen die we nog krijgen, voorkomen niet dat we 2 keer de verkeerde kant oplopen.
"We gaan terug", roepen we, en net op dat moment zien we het juiste pad. Dat brengt ons naar de Cornet Bay aan de andere kant van het eiland (smal langgerekt eiland).
Terwijl wij door het bos lopen is het zonnetje gaan schijnen, dus eenmaal bij de modderige (laagwater) baai aangekomen. koesteren we ons een tijdje in de warmte.

We willen vandaag vanaf Keystone oversteken naar Olympia, het grote schiereiland "tegenover" Seattle. Eerst moeten we nog in Oak Harbour de huishoudgastank laten vullen.
Zelf mag je geen gas tanken in Amerika. We moeten er lang wachter, er is een andere camper voor ons en de chauffeur is even zoek.
De tankbediende doet een veiligheidsbril op, aardt de camper en vult dan onze (ingebouwde) tank.

Omdat het allemaal zo lang heeft geduurd en omdat de situatie bij de ferry nogal onlogisch is (vinden wij), missen we net de boot van 15.00 uur.
Dat geeft ons 1,5 uur om te lezen, over het strand te lopen, een broodje te eten, het is zo voorbij. Het waait enorm hard tijdens de overtocht (30 min.) naar Port Townsend.

Ook in Port Townsend rijden we meerdere keren verkeerd voor we de camping hebben gevonden. Wij niet alleen, we zien een autootje met een kano erop, die maakt dezelfde fouten en doet er nog langer over dan wij.
De camping ligt op het terrein van een voormalig fort. Het is heel erg uitgebreid en er zijn 2 campingdelen, een eind uit elkaar. Als we eindelijk staan, is het te koud om nog buiten te zitten.

De meeste Amerikanen zijn niet zo kinderachtig, ze maken een kampvuur (overal staan tonnen daarvoor), BBQ-en hun vlees buiten op hun tafelBBQ en eten aan de picknicktafel.
Ik maak binnen de 2 leuke aardappelen klaar die ik gisteren gekocht heb. Ongeschilde aardappel in een plastic condoom, 7 minuten in de magnetron en bingo: gepofte aardappel.
Lekker met een beetje zoute boter. Gehakt en sla erbij; eet smakelijk!

Hopen dat we morgen weer eens een WiFi gelegenheid vinden!