Tuxtla Gutiérrez - San Cristóbal de las Casas - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Tuxtla Gutiérrez - San Cristóbal de las Casas - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Tuxtla Gutiérrez - San Cristóbal de las Casas

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

27 Januari 2007 | Mexico, San Cristóbal de las Casas

Dag 13

Om 08.15 staan we gepakt en gezakt beneden. De bagage mag in het washok en wij nemen een taxi naar de Zoo. Deze is in 1975 opgezet naar de ideeën van Miguel Álvarez de Toro, die zich heeft gewijd aan het in kaart brengen van de vele inheemse diersoorten in de Chiapas.
De tuin is opgezet met het idee de dieren in hun natuurlijke habitat te laten zien, maar jammer genoeg zijn er veel hokken en kooien en ziet alles er een beetje verwaarloosd uit.

We hoeven geen entree te betalen, omdat we er voor 10.30 uur zijn. Er zijn goede informatieborden, ook in het Engels. Sommige dieren hebben we niet eerder gezien. Aan het begin van de tuin loopt een fraaie zwarte vogel met een gele snavel met een bult erop en een aantal marmot-achtige beesten.
De twee jaguars zijn prachtig van tekening, er vliegen mooie vlinders en vogels. Er zijn krokodillen en nog veel meer.

We zijn om 12.00 uur klaar, gaan met een taxi terug naar het hotel, laden de bagage in en gaan door naar het busstation.
De bus vertrekt redelijk op tijd, heeft geblindeerde ramen en een slechte film. Gelukkig is het maar 5 kwartier rijden.

Hotel Casa Margarita heeft nog kamers vrij rond de grote binnenplaats en er is een restaurant. Na een late lunch de stad verkend. Mooie oude (koloniale) gebouwen, maar ook ontzettend veel westerse toeristen en de daarbij horende restaurantjes, winkeltjes (barnsteen) en kramen met diverse handicrafts.

We bekijken drie kerken, waaronder de Templo de Caridad, met zijn rijk versierde voorgevel. Ook binnenin is de kerk rijk versierd met goudgeschilderd houtsnijwerk. In alle kerken staan grote, met bloemen opgemaakte vazen.

Terug in het hotel ontdekken we via internet de naam van de boom van gisteren, dat de E18 foutmelding van de camera heel veel voorkomt bij Canon camera's en dat reparatie duur is.

Dineren doen we bij Plaza Real, op een geheel overdekte binnenplaats met terrasverwarming. Lekker, gezellig en warm. Een dame aan een ander tafeltje heeft problemen met haar bestelling en hoewel er heel wat mensen hun best doen om het op te lossen, loopt ze toch kwaad weg.
We eindigen de dag zoals altijd, met een klaverjasje. Deze keer winnen Mieke en Ruud weer eens.