Terug naar het vasteland - Reisverslag uit Tennevoll, Noorwegen van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Terug naar het vasteland - Reisverslag uit Tennevoll, Noorwegen van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Terug naar het vasteland

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

23 Juni 2011 | Noorwegen, Tennevoll

donderdag 23 juni 2011 Reinsnes (N) - Tennevoll (N) 213 km

Om nu voor de 2e keer Sortland links te laten liggen gaat ons iets te ver, dus toch maar even de brug over en de stad in. We parkeren vlak naast de kerk. De deur staat open, het interieur is sober maar aangenaam en doet denken aan de Lofotenkathedraal. Op een foldertje zie ik even later, dat ze van dezelfde architect zijn.

Via het oudere kerkhof lopen we naar het winkelcentrum en daar komen we direkt een konditorei tegen. We hebben het koud, dus dan weet je het wel. Er is ook een apparatenwinkel en daar kopen we een kastje dat 12V omzet naar 220V en waar een gewone stekker in kan. Mooi voor de batterijenoplader en de laptop.

Zodra we weer op weg zijn probeer ik hem uit, maar helaas, hij geeft geen sjoege. We zijn al te ver weg om terug te gaan. Hopelijk vinden we ooit een techneut die ons kan helpen.

Via mooie landschappen, met veel fjorden, gaan we richting Narvik. Boven op de berg, voor je de brug naar het vasteland opgaat, heb je een prachtig uitzicht. Daarmee is ons eilanden-onderzoek voorbij.
Gelukkig valt er ook daarna veel te genieten.

We laten Narvik rechts liggen en gaan direkt door naar het Noorden. We rijden nu meer door de bergen en komen ook weer bijna op sneeuwballen-gooi hoogte.
In de loop van de middag komen er steeds vaker korte perioden met zon, zo ook in Tennevoll waar we deze keer op de camping neerstrijken voor de nacht. De vuilwatertank is vol, het begint te stinken, hij moet geleegd worden en we hebben schoon water nodig.

In het restaurant kun je voor weinig geld lekker eten en dat doen we dus.