Tulum - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu Tulum - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Ruud en Birgit Fortgens - WaarBenJij.nu

Tulum

Door: ruudenbirgit

Blijf op de hoogte en volg Ruud en Birgit

06 Februari 2007 | Mexico, Tulum

Dag 23 Duikdag

Na een nacht van heel veel heftige regenbuien, staan we bij een bewolkte hemel op. Mijn ingewanden zijn nog steeds vervelend.
We staan om 08.30 met de paraplu omhoog langs de straat op een taxi te wachten en gelukkig komt er snel een die ons naar het duikcentrum brengt.
Hier krijgen we onze uitrusting aangemeten en de Duitse Tanja als gids aangewezen. Ruud en ik zijn reuze zenuwachtig. Ik heb buikkrampen. We zijn maar met zijn vieren, de anderen hebben afgezegd vanwege de regen, die inmiddels is gestopt. De eerste minuscule stukjes blauw worden zichtbaar.
Onze eerste duik is bij Sun Escape, waar we met flink klapperende boot naar toe worden gevaren. Er staat een aardig zeetje.
Bij de start gaat het bij Ruud niet erg lekker, pas als hij beneden de andere regulator neemt gaat het beter. Het koraal is wat doods. We zien wel leuke vissen, waaronder een grote barracuda en hele aparte witte stekelvissen met grote oogvlekken. Veel waaierkoraal. Na 45 minuten terug in de boot en naar de volgende plek, Cuevas.
Dit is een hele mooie plek, die ik bijna niet gezien had. Het boottochtje (ruig) in combinatie met lichaamlijk ongemak, maakten mij dusdanig beroerd dat ik niet meewilde, als de rest gelijk met mij weer naar boven moest als het niet goed zou gaan. Toen Tanja het goed vond dat de rest zonodig onder leiding van Wil beneden mocht blijven, ben ik toch meegegaan. Ondanks wat maagzuur ging het redelijk.
Dit was een mooiere plek, met meer kleur, grotere en meer vissen en mooie "swim-throughs". Een kleine zeeschildpad, barracuda's en een papagaaivissoort, die ik niet eerder gezien had. Hele mooie keizersvis kwam langs, een grote koffervis en een driehoekige vis. Na 40 minuten moesten we naar boven, want Tanja had om 12 uur de volgende afspraak. Met Ruud ging het verder goed.
Met de taxi naar ons huisje en daar de natte was opgehangen. Naar het dorp voor de lunch, lekker. We waren bijna klaar met eeten, toen er een gigantische stortbui losbarstte. Binnen de kortste keren stonden straten en bermen blank. Gewacht tot het ergste voorbij was, daarna terug naar Rancho Tranquillo.
Wil en Mieke hebben gepind en de laatste 4 plaatsen op de bus naar Chetumal geboekt. Mazzel. Op onze veranda gelezen, geschreven etc.
's Avonds naar de wasserij, de was was niet klaar! Taxi naar Thais restaurant Mezzanine, aan het strand. Lekker gegeten, even geen Mexicaans.
Terug nog even in halfslapende toestand (ik) geklaverjast en dik verloren.